تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

حمله حوثی‌ها به نفتکش روسی ترافیگورا در دریای سرخ

نیروهای حوثی یمن روز جمعه (ششم بهمن‌ماه) حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را تشدید کردند و حمله راکتی به یک نفتکش متعلق به شرکت ترافیگورا باعث آتش‌سوزی شد.
کد خبر: ۷۴۵۶۸

به گزارش معاصر به نقل از رویترز، نیروهای حوثی یمن روز جمعه (ششم بهمن‌ماه) حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را تشدید کردند و حمله راکتی به یک نفتکش متعلق به شرکت ترافیگورا باعث آتش‌سوزی شد.

این شرکت اعلام کرد که نفتکش حامل سوخت «مارلین لواندا» هنگام عبور از دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفت.

سخنگوی ترافیگورا گفت: این نفتکش حامل نفتای روسی بود که همسو با تحریم‌های گروه هفت، استرالیا و اتحادیه اروپا زیر سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه خریداری شده بود.

ترافیگورا در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد که تجهیزات آتش‌نشانی در هواپیما برای مهار آتش‌سوزی در یک مخزن بار در سمت راست کشتی مستقر شده است.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان با کشتی در تماس هستیم و وضع را به‌دقت رصد می‌کنیم. ناوها برای ارائه کمک در مسیر هستند.

حمله‌های حوثی‌های یمن بیشتر کشتی‌های کانتینری در دریای سرخ را هدف قرار داده‌اند، از این رو بسیاری از نفتکش‌ها به استفاده از این مسیر ادامه داده‌اند.

بر اساس داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG)، کشتی «فری اسپریت» (Free Spirit) که از سوی شرکت ویتول برای حمل نفت خام اجاره شده بود، پیش از رسیدن به خلیج عدن و اندکی پس از حمله به نفتکش «مارلین لواندا» مسیر خود را تغییر داد.

پیش از این آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا (یوکی‌ام‌تی‌او UKMTO) و شرکت کارشناسی و مدیریت خطرهای دریایی بریتانیا موسوم به «امبری» گزارش‌هایی مبنی بر اصابت موشک به کشتی‌ها در دریای سرخ در نزدیکی خلیج عدن یمن و وقوع آتش‌سوزی در کشتی دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ارتش حوثی‌ها گفت: نیروهای دریایی عملیاتی را با هدف قرار دادن نفتکش انگلیسی «مارلین لواندا» در خلیج عدن انجام دادند که منجر به آتش‌سوزی در این شناور شد.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا گزارشی از حادثه‌ای در حدود ۶۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن دریافت کرد که در آن یک کشتی هدف موشک قرار گرفته است و همچنان در آتش می‌سوزد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه در سلامت هستند.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که خدمه ناوهای ائتلاف نیروهای دریایی ایالات متحده آمریکا و انگلیس در این کشتی حضور دارند و از آنها حمایت می‌کنند.

بنابر اعلام امبری، این شرکت از وقوع حادثه  برای یک نفتکش انگلیسی متعلق به شرکت ترافیگورا در ۵۵ مایلی (۸۸.۵ کیلومتری) جنوب شرقی عدن که پس از هدف قرار گرفتن موشک دچار آتش‌سوزی شد، آگاه بوده است.

هواپیماهای جنگی، کشتی‌ها و زیردریایی‌های آمریکا و بریتانیا ده‌ها حمله هوایی تلافی‌جویانه را در سراسر یمن علیه نیروهای حوثی انجام داده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز