تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

امضا قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی

قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی، روز گذشته توسط فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس و حسین شیوا، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی ایران امضا شد.
کد خبر: ۷۴۶۱۸

به گزارش معاصر، قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی، روز گذشته (یکشنبه، هشتم بهمن‌ماه) توسط فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس و حسین شیوا، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی ایران امضا شد.

بر اساس این قرارداد که با حضور جمعی از  اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد اجرایی و فنی طرفین به امضا رسید، شرکت تأسیسات دریایی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های دارای دانش و تجربه در ساخت و نصب سکوهای دریایی، طراحی، خرید، ساخت، بارگیری و نصب جکت میدان‌ مشترک گازی فرزاد بی را عملیاتی می‌کند.

فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس در حاشیه امضای این قرارداد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت جکت پروژه فرزاد-ب در جریان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین گروه پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی ایران گفت: با توجه به اهمیت میدان مشترک گازی فرزاد بی و با هدف تسریع در برداشت از ذخایر این میدان مشترک، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرمای اصلی و گروه پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی تلاش کردند در فاصله امضای تفاهم‌نامه تا امروز که قرارداد به امضای نهایی رسیده است در راستای منافع ملی و با برنامه‌ریزی، تعامل مشترک و مدیریت زمان، کارهای اجرایی، امور فنی و فعالیت‌های مهندسی را  پیش برده و در نتیجه هم‌اکنون، بخش بسیار زیادی از مقدمات اجرایی شده است.

میدان گازی فرزاد بی بین ایران و عربستان مشترک است و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تسریع در بهره‌برداری از میدان‌های مشترک را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرارداده‌اند. امضای قرارداد ساخت و نصب جکت این میدان به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین میدان‌های گازی کشور که توسعه و بهره‌برداری از آن به‌دلیل ویژگی‌های مخزن، نیازمند دانش فنی و مهارت‌های اجرایی ویژه است اهمیت بسیاری دارد.

با بهره‌برداری از طرح‌ توسعه میدان‌ گازی فرزاد بی که با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس توسط شرکت پتروپارس در دست اجرا است، روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز