تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

با حمایت شرکت ملی نفت تجهیز ۲ کلینیک ناباروری در «بجنورد» تکمیل شد

این کلینیک، سرانجام با هزینه‌کرد ۴۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و نور امیدی در دل والدین نابارور روشن شد.
کد خبر: ۷۴۶۴۰

به گزارش معاصر، با تلاش مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران به نمایندگی از وزارت نفت و همگام با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری شرکت ملی نفت ایران، برای تکمیل و تجهیز فاز ۲ کلینیک ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی اختصاص یافت.

این کلینیک، سرانجام با هزینه‌کرد ۴۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و نور امیدی در دل والدین نابارور روشن شد.

تجهیزاتی همچون دستگاه سونوگرافی، اتوکلاو، سلترم اویل، اتو آنالایزر و... توسط شرکت ملی نفت ایران برای این کلینیک خریداری شده است؛ کلینیکی که در آن امید به فرزندآوری دوچندان شده و انتظارها به دیداری شیرین ختم می‌شود.

همچنین از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ که به همت شرکت ملی نفت ایران، بخش آی‌وی‌اف این کلینیک راه‌اندازی شده است، ۴۰ والد از این طریق اقدام به فرزندآوری کرده‌اند که برای نخستین‌ بار والدینی که پنج سال به دلیل نازایی برای داشتن فرزند انتظار می‌کشیدند با عمل آی‌وی‌اف به آرزوی خود رسیدند و فرزند دلبندشان را در آغوش کشیدند.

شایان‌ذکر است تا پیش از تأسیس این مرکز، زوجین نابارور این استان برای درمان مجبور به مراجعه به استان‌های دیگر بودند، اما هم‌اکنون این مرکز توانایی درمان ناباروری را دارد. ضمن اینکه با این اقدام و تجهیز کلینیک، هزینه‌ها و بار مالی هم کمتر شده است.

خراسان شمالی در ناباروری، جزو استان‌های با خطر متوسط قرار دارد، به‌گونه‌ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز