تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

دستیابی هلدینگ خلیج فارس به درآمد ۴۱۵ هزار میلیارد تومانی تا پایان امسال

هلدینگ خلیج‌فارس با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دو سال گذشته، موفق به کسب رتبه ۲۷ جهانی و رتبه دوم خاورمیانه و رتبه نخست در صنعت پتروشیمی و شیمیایی کشور شد.
کد خبر: ۷۴۶۶۲

به گزارش معاصر، این شرکت بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمیایی کشور با ظرفیت تولید ۳۱ میلیون تن محصول در حوزه تأمین خوراک و سوخت صنایع پایین‌دست، تولید کود شیمیایی، مواد پلیمری و مواد پایه شیمیایی با ۳۸ درصد ظرفیت کل پتروشیمی ایران است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از دو سال گذشته پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و تخصصی دلایل عقب‌ماندگی طرح‌ها و به ظرفیت نرسیدن مجتمع‌های تولیدی، یک برنامه جهادی دوساله برای رفع موانع تولید و به ظرفیت رسیدن مجتمع‌های موجود و برنامه پنج‌ساله به‌منظور تکمیل طرح‌هایی که بیش از ۱۲ سال نیمه‌تمام بودند، تدوین کرد.

هلدینگ خلیج‌فارس با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دو سال گذشته، موفق به کسب رتبه ۲۷ جهانی و رتبه دوم خاورمیانه و رتبه نخست در صنعت پتروشیمی و شیمیایی کشور شد.

همچنین تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشد صعودی در دو سال گذشته از ۲۰.۵ میلیون تن به ۲۳.۲ میلیون تن در سال رسید و تا پایان امسال به ۲۴.۵ میلیون تن خواهد رسید. ارزش فروش شرکت از دیگر شاخص‌های مهم عملکردی است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۴۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد در پایان سال ۱۴۰۲ دست خواهد یافت.

هلدینگ خلیج‌فارس که در دو سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته، سود خالص شرکت مادر را در این مدت از ۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۶۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسانده است و توانسته رکورد ارزش بازار ۱۱۷۰ هزار میلیارد تومان را در تاریخ بازار سرمایه به نام خود ثبت کند، این در حالی است که اول سال ۱۴۰۰ ارزش بازار هلدینگ ۷۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

تکمیل، راه‌اندازی و آماده‌ کردن بیش از ۱۰ پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ و شروع عملیات اجرایی بیش از هشت پروژه پیشران در سطح گروه، آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پارک فناورانه پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور با رویکرد تکمیل زنجیره و خلق ارزش و محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به ارزش ۶ میلیارد دلار، تأمین خوراک بیش از ۷ هزار واحد پایین‌دستی در صنایع مختلف لاستیک، پلاستیک، کشاورزی، خودرویی، دارویی، نساجی، کیف و کفش با عرضه بیش از ۶۰ محصول پلیمری و شیمیایی، تأمین مالی ۳۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ها، طراحی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی، حفظ و نگهداشت و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی شرکت (۲۴ هزار نیروی مستقیم و بیش از ۲۵ هزار نیروی پروژه‌ای) و جذب بیش از ۲ هزار نیروی کاری جدید از دیگر دستاوردها و برنامه‌های مهم هلدینگ خلیج فارس در دو سال اخیر بوده است.

تولید هلدینگ خلیج‌فارس در پایان برنامه پنج‌ساله از عدد ۲۶.۷۵ میلیون تن به ۵۷.۴۳ میلیون تن، فروش از ۱۴.۸۱ میلیارد دلار به ۳۰.۱۹ میلیارد دلار، صادرات از ۹.۲۱ میلیون تن به ۱۶.۲۱ میلیون تن و سهم فارس از ۳.۷ درصد GDP کشور به ۶.۷ درصد خواهد رسید. نکته مهم آنکه سهم این هلدینگ از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ۱۳.۷ میلیون تن به ۳۰.۷۱ میلیون تن خواهد رسید که ۶۰ درصد تعهد کشور به معاهدات زیست‌محیطی جهانی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز