تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کیهان عذرخواهی کرد

مهدی طائب ردصلاحیت شد؟

مهدی طائب ردصلاحیت شد؟
در انتخابات دوره جدید خبرگان فقط روحانی ردصلاحیت نشده است شخصیت‌های روحانی دیگری هم هستند که اتفاقاً منتسب به جریان اصولگرا هستند ولی احراز صلاحیت نشدند. هنوز مشخص نیست مهدی طائب ردصلاحبت شده یا حسین طائب.
کد خبر: ۷۴۷۷۱

کیهان در روز چهارشنبه نوشت:« در انتخابات دوره جدید خبرگان فقط روحانی ردصلاحیت نشده است شخصیت‌های روحانی دیگری هم هستند که اتفاقاً منتسب به جریان اصولگرا هستند ولی احراز صلاحیت نشدند.

مثل حجت‌الاسلام مصلحی، (وزیر اطلاعات دوره احمدی‌نژاد)، حجت‌الاسلام پورمحمدی، (دبیرکل جامعه روحانیت مبارز) و حجت‌الاسلام طائب در همین دوره و بزرگانی مثل آقایان صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، آقاتهرانی و… در دوره قبل که همگی به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتند.

چرا آقای حسن روحانی با جنجال، ساختارهای قانونی کشور را زیر سوال می‌برد؟» برداشت بسیاری ردصلاحیت حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه بود اما چند ساعت بعد ادعا شد که مهدی طائب ردصلاحیت شده است.

کیهان در روز پنجشنبه نوشت« پس از انتشار شایعاتی درباره ثبت‌نام حجت‌الاسلام و‌المسلمین آقای حسین طائب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اخبار موثق حاکی از آن است که او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرده‌است.

متاسفانه دیروز این خبر در ستون تلفن خوانندگان کیهان که به انتشار نظرات و دیدگاه خوانندگان اختصاص دارد نیز بر اثر یک اشتباه و غفلت چاپ شده بود که ضمن تکذیب خبر یاد شده از جناب آقای طائب نیز پوزش می‌خواهیم.»

کیهان باز هم اشاره‌‌ای به این موضوع نکرد که اشتباه در اعلام ثبت نام حسین طائب بوده یا اشتباه در درج نام حسین بجای مهدی! مهدی طائب که درحال حاضر ۶۴ سال سن دارد، داماد غلامحسین حقانی، نماینده دوره اول مجلس و رئیس دادگاه انقلاب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان و برادر حسین طائب است.

او رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است که بعد از انتخابات ۱۳۸۸ برای مقابله با جنگ نرم تشکیل شد. او علاوه بر داشتن برخی سوابق امنیتی در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و واحد طرح و برنامه شورای عالی حوزه علمیه قم هم دارای مسئولیت بود.

*مهدی در سخنرانی هم اشاره به مجلس خبرگان نکرد

مهدی طائب، شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محلات برگزار شد هم اشاره‌ای به ردصلاحیت خودش یا برادرش نداشت.

او در این مراسم با اشاره به تاکید چند باره امام بر نابودی اسرائیل، تصریح کرد: امدادرسانی خداوند به مومنین تنها به این معنی نیست که دشمن در درگیری مستقیم نابود شود بلکه یکی از بالاترین مدد‌های الهی برای مومنین این است که دشمن را اشتبا‌ها به اقدام وادار کند. تحمیل جنگ از سوی عراق به کشور باعث شد تا ما بیدار شویم و از نظر توانمندی نظامی در موقعیت کنونی قرار بگیریم.

وی یمن، غزه و حزب‌الله را خط مقدم امروز دانست و گفت: ایران پشتوانه جبهه مقاومت است. اگر در ایران مشکلات گرانی وجود دارد، وضعیت دشمن از ما بدتر است. یکی از راه‌های درآمد اسرائیل از صنعت توریسم بود که سالانه بین ۱۵ تا ۲۱ میلیارد دلار درآمد داشت، اما از زمان عملیات غزه، این صنعت کاملا تعطیل شد. افرادی هم که در حال جنگ هستند، کارگران کارخانه‌های تعطیل شده بر اثر آتش حزب الله هستند.

اقتصاد اسرائیل دچار رکود شده است. وی با بیان به اینکه انتقام خون امام حسین (ع) توسط امام عصر گرفته خواهد شد، به ترور سردار سلیمانی اشاره و اظهار کرد: حاج قاسم تابلوی مقاومت است. ترور حاج قاسم ترور یک شخص نبود بلکه ترور یک جریان بود.

انتقام خون حاج قاسم زمانی گرفته خواهد شد که طومار اسراییل پیچیده شود. رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار ادامه داد: انتقام سخت به معنای شکست هیمنه آمریکا در جهان، اخراج آمریکا از منطقه و مجازات آمران و مجریان جنایات آن‌هاست.

آمریکا در منطقه گرفتار شده و نه توان ماندن دارد و نه توان رفتن. وی افزود: نظام اسلامی برای مقابله با دشمنان و توطئه‌ها نیازمند قدرت است که این قدرت را از انتخابات می‌گیرد و ما این قدرت را به او می‌بخشیم. طائب گفت: دشمن به شدت هراس پیدا کرده است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت ضربه زدن جمهوری اسلامی به دشمنان را افزایش خواهد داد. هرچه جلوتر می‌رویم، استکبار تلاش‌های خود را بیشتر می‌کند، اما راه مقابله با آن، حضور ما، جهاد تبیین و انتخابات پرشور است.

انتهای پیام
منبع: کیهان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز