تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دولت سیزدهم سبب تحول در روابط با دیگر کشورها در حوزه نفت و انرژی شده است

هادی بیگی‌نژاد اظهار کرد: صدور نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین و دیگر کشورها اوج اقتدار دولت سیزدهم است. ساخت و تعمیر پالایشگاه‌ها در این کشورها افزایش اعتبار برای ایران و شکست هژمونی آمریکاست.
کد خبر: ۷۴۷۷۷

به گزارش معاصر ، هادی بیگی‌نژاد با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به موفقیت‌های اخیر وزارت نفت به‌ویژه در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: صدور نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین و دیگر کشورها اوج اقتدار دولت سیزدهم است. ساخت و تعمیر پالایشگاه‌ها در این کشورها افزایش اعتبار برای ایران و شکست هژمونی آمریکاست.

وی افزود: این رویکرد نه‌تنها سبب بهبود اقتصاد کشور خواهد شد، بلکه برای کشورهای مقابل گره‌گشایی در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی می‌شود و از طرفی اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی را در فضای بین‌الملل بیشتر خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی رئیس‌جمهوری فاصله زیادی را از قاره آسیا به آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا به‌شمار می‌آمد طی می‌کند و با کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا و ... پیمان سیاسی و اقتصادی می‌بندد، اوج دیپلماسی سیاسی دولت و اقتدار کشور است.

بیگی‌نژاد با اشاره به صدور دانش فنی به برخی کشورها گفت: دولت با این رویکرد نه‌تنها درآمدزایی ارزی خود را بهبود بخشید، بلکه در حقیقت علم و دانش فنی خود را در این کشورها توسعه داده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز