تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
سخنگوی حزب اعتماد ملی خبر داد

امکان ارائه لیست ۱۰ تا ۱۵ نفره از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان

امکان ارائه لیست ۱۰ تا ۱۵ نفره از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان
سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: ممکن است یک لیست با حضور ۱۰ یا ۱۵ نفر در تهران ارائه کنیم ولی خیلی بعید است که در شرایط فعلی بتوانیم لیست کامل بدهیم.
کد خبر: ۷۴۸۰۵

به گزارش معاصر، محمدصادق جوادی حصار درباره جلسات برخی احزاب اصلاح‌طلب با اعتدال و توسعه و حامیان لاریجانی، اظهار کرد: این جلسات برای بررسی شرایط سیاسی کشور برگزار می‌شود. این جلسات با حضور حزب کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان، اعتدال و توسعه و افراد نزدیک به علی لاریجانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم لیست بدهیم، ممکن است یک لیست با حضور ۱۰ یا ۱۵ نفر در تهران ارائه کنیم ولی خیلی بعید است که در شرایط فعلی بتوانیم لیست کامل بدهیم؛ زیرا کاندیدای نام آشنا و رای‌آور خیلی کم داریم. ممکن است افراد فرهیخته‌ای باشند که تاییدصلاحیت شده باشند ولی آن‌ها تمایلی برای حضور در لیست نداشته باشند و احزاب هم با آن‌ها ارتباط نگرفته باشند. تصور می‌کنم دست‌مان خیلی برای ارائه لیست قوی و رقابتی باز نیست و بعید است که بتوانیم لیست کامل در تهران ارائه کنیم.

سخنگوی حزب اعتمادملی درباره گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با اعتدال و توسعه و نزدیکان لاریجانی، خاطرنشان کرد: ما هیچگاه باب گفت‌وگو را نبسته‌ایم و در سال‌های گذشته با اصولگرایان گفت‌وگو داشته‌ایم. بحث این است که افراد حاضر به بازاندیشی درباره دیدگاه‌های خود هستند یا نه. حسن روحانی عضو جامعه روحانیت بود اما گفت که حاضرم حرف بزنیم و حرف شما را هم بشنویم. ناطق‌نوری که زمانی رقیب انتخاباتی خاتمی بود، در دیدگاه‌های خود بازنگری کرد و مصالح عمومی کشور را به مصالح جناحی ترجیح داد. او الان مورد حمایت، تایید و مشورت اصلاح‌طلبان بوده و عضو جامعه اصلاح‌گران در کشور محسوب می‌شود. لاریجانی هم فهمید که ما چرا فریاد می‌زدیم که دایره خودی و غیرخودی انتها ندارد. او شاید الان فهمیده است که باید توانایی‌های خود را بسیج کند به همین دلیل باب گفت وگو اصلاح‌طلبان با این جریان‌ها باز است.

جوادی‌حصار با بیان این‌که «در تهیه لیست انتخاباتی نباید چک سفید امضا بدهیم»، گفت: در سال ۹۲ بین روحانی و عارف، ظاهرا شرایط برای روحانی مهیاتر بود و خاتمی از عارف درخواست کرد که کنار بکشد و با حمایت اصلاح طلبان، روحانی انتخاب شد. او در دولت اول خود خوب عمل کرد اما در دولت دوم دیگری احساس نکرد که باید به تعهداتش عمل کند چون فکر می‌کرد رای دولت دوم او به دلیل عملکرد خودش است؛ بنابراین به سمت اصولگرایان شیفت کرد و هرچه بیشتر در برابر آن‌ها کوتاه آمد، آن‌ها بیشتر به او هجمه کردند. وقتی روحانی گفت که من دست خودم را به سوی منتقدان دراز می‌کنم، من همان‌جا  گفتم آن‌ها دست شما را نخواهند فشرد.

وی با اشاره به این‌که «الان هم نباید مثل آن دوره عمل کرد»، گفت: اگر قرار به ارائه لیست مشترک باشد، باید بین این احزاب اساسنامه، مرامنامه و تفاهم‌نامه روشنی به امضا برسد تا اگر شکست خوردند، بدانند که به تنهایی شکست نخورده‌اند و اگر پیروز شوند هم بدانند به تنهایی موفق نشده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز