تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

برگزاری رویداد گام معكوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی روز سه شنبه 17 بهمن 1402

رويداد خوردگي فلزات و حفاظت فني با هدف تولید پایدار نفت و توسط ستاد تحول و افزايش توليد دانش‌بنيان شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.
کد خبر: ۷۴۸۱۴

به گزارش معاصر ، رويداد خوردگي فلزات و حفاظت فني با هدف تولید پایدار نفت و توسط ستاد تحول و افزايش توليد دانش‌بنيان شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.

در اين رويداد که در روز سه شنبه (هفدهم بهمن ماه) در مركز همايش هاي بين المللي كوشك برگزار می شود، شماری از مدیریت ها و شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران حضور دارند.
از جمله حاضرین این رویداد می توان به مديريت‌هاي پژوهش و فناوري، برنامه ريزي تلفيقي، پشتيباني ساخت و تامين كالا، نظارت بر توليد نفت و گاز، بهداشت، ايمني و محيط زيست، پدافند غير عامل و مديريت بحران و شركت‌هاي مناطق نفت‌خيز جنوب، نفت و گاز پارس، نفت مناطق مركزي ايران، نفت فلات قاره ايران، نفت و گاز اروندان، پايانه‌هاي نفتي ايران و پارك فناوري و نوآوري نفت و گاز اشاره کرد.

در رويداد مذكور، چالش‌هاي مرتبط با خوردگي در شركت‌هاي توليد كننده نفت و گاز فوق با عناوينی شامل روش‌هاي نوين حذف رسوبات استرانسيم و باريم، روش‌هاي نوين حذف رسوبات هيدروكربني در تيوب‌هاي كوره‌هاي پيش‌گرم، زير‌ساخت‌هاي شبيه‌سازي مدل‌هاي Dynamic (بخش بالادستي نفت و گاز) ارائه می شود.
توليد رنگ‌هاي صنعتي با قابليت Cure و Fast Cure در آب دريا و خواص عملكردي مطابق استاندارد Norsok M-501 جهت استفاده در مناطق Splash zone و همچنین ارزيابي كف مخازن ذخيره نفت و فراورده‌هاي نفتي با استفاده از روش‌هاي نوين بازرسي فني حين سرويس يا حداقل تشخيص نشتي كف مخزن، بدون نياز به باز كردن دريچه مخزن، از دیگر مواردی است که در این رویداد مورد بررسی قرار می گیرد.

از دیگر سرفصل های مورد توجه ذیل این رویداد علمی می توان به مباحثی در خصوص به كارگيري روش‌هاي نوين رفع نشتي براي تعمير حين سرويس خطوط لوله نفت و گاز دچار نشتي (طراحي و ساخت)، ارزيابي خطوط لوله زيرزميني غيرقابل پيگراني و همچنین مطالعه و ساخت مواد بازدارنده خوردگي تركيبي (خوردگي گاز ترش و بخش بالايي خط لوله) اشاره کرد.
در اين رويداد بازيگران ديگر زيست بوم فناوري و نوآوري از جمله شركت هاي دانش بنيان و فناور و مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي حضور خواهند داشت.
شركت‌های علاقمند مي‌توانند جهت ثبت‌نام و حضور در این رويداد، به سايت پارك فناوري و نوآوري نفت و گاز به آدرس www.Petropark.ir مراجعه نمايند.

همچنین مقرر شده است تا این رويداد از طريق سيستم مجازي ئ به طور مستقيم جهت استفاده علاقمندان حوزه خوردگي پخش شود.
این گزارش می افزاید: در پايان رويداد جلسه تجاري- تجاري(B2B) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز