تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
سخنگوی دولت:

وظیفه روایتگری پیشرفت ایران اسلامی را بر عهده داریم

وظیفه روایتگری پیشرفت ایران اسلامی را بر عهده داریم
سخنگوی دولت گفت: ایران مملو از پیروزی‌هایی است که با همت ملت به دست آمده است.
کد خبر: ۷۴۸۵۴

به گزارش معاصر، علی بهادری جهرمی در مراسم «اهدای نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت»، با بیان خاطره‌ای از گفت‌وگو با نخبگان، یادآور شد: اوایل سال به باشگاه دانش‌پژوهان جوان رفتیم که قرار بود به مسابقات جهانی المپیاد بروند، در آن جلسه درباره اینکه یک فضای رسانه‌ای ایجاد شده که می‌گوید ایران عقب افتاده و من اصل این سئوال را از جوانان نخبه پرسیدم که «آیا واقعا عقب‌افتادیم؟» چند آمار برای آنان اعلام کردم که چهره بچه‌ها را کمی تغییر داد و به تعجب انداخت.

وی افزود: برای آنان گفتم که نرخ باسوادی در کشور ما تقریباً نصف میانگین جهانی بوده و الان به ۱.۵ برابر نرخ متوسط جهانی رسیده‌ایم. خوبی بچه‌های نخبه هم این است که سریع جست‌وجو می‌کنند و دیدند که در مقایسه با آمریکا که در آن جلسه به‌عنوان یک کشور پیشرفته مطرح شد، نیز نرخ باسوادی در کشور ما بالاتر بود.

سخنگوی دولت با انتقاد از روایت نشدن دستاوردها و پیشرفت‌های ایران، گفت: این پیشرفت‌ها با تلاش جوانان نخبه ایران به دست آمده است. وظیفه ترسیم و نمایش واقعیت پیشرفت ایران اسلامی بر دوش ماست و باید روایتگری کنیم.

بهادری جهرمی با تاکید بر این‌که «ایران مملو از پیروزی‌هایی است که با همت ملت به دست آمده است»، افزود: همه باید در عرصه بزرگ «جهاد تبیین» که رهبری انقلاب بر دوش ما نهاده، حرکت کنیم؛ من به واسطه جایگاهم بیشتر از شما و حاضران نیز تا حدودی، بار مسئولیت‌مان را آنگونه که ولی‌مان امر کردند، از زمین برنداشتیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز