تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
امیر رضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی

زمان آزمون و خطا نیست

زمان آزمون و خطا نیست
روز گذشته یکی از جریان‌های سیاسی اعلام کرد که در تهران لیست انتخاباتی نخواهد داد. پیداست که این جریان اگر هم نامزدهایی داشت مورد تایید مردم قرار نمی‌گرفت اصولا مردم دیگر از هر دو جریان سیاسی کشور عبور کرده‌اند
کد خبر: ۷۴۸۶۷

به گزارش معاصر، روز گذشته یکی از جریان‌های سیاسی اعلام کرد که در تهران لیست انتخاباتی نخواهد داد. پیداست که این جریان اگر هم نامزدهایی داشت مورد تایید مردم قرار نمی‌گرفت اصولا مردم دیگر از هر دو جریان سیاسی کشور عبور کرده‌اند چرا که مردم هم دولت را در دست نیروهای اصلاح‌طلب دیده‌اند و هم اینکه تجربه دولت اصولگرا را بررسی کرده‌اند. از این منظر اقبال مردم به گروه‌های سیاسی نباید هم مانند سابق باشد چرا که خیری از این جریان‌ها نصیب مردم نشده است.

شورای نگهبان هم از اصلاح‌طلبان و هم از اصولگراها افرادی را رد صلاحیت کرده از این منظر نمی‌توان به بهانه رد صلاحیت از گود انتخابات عقب نشست. مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند.

اخیرا هم اعلام کردند که خواص باید هوشیار باشند چرا که دشمن می‌تواند بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند.

از این رو این خواص هستند که باید درک عمومی و حرکت کلی جامعه را حفظ کنند و اجازه ندهند که جامعه دچار انحراف شود. البته خواص هم فقط سیاسیون نیست. دانشگاهیان، دانشجویان و هر قشری که فهم دقیق از مسائل سیاسی دارد جزو خواص محسوب می‌شوند و این گروه‌ها باید مراقبت کنند که در زمین دشمن حرکت نکنند.

دشمن برای ناامید کردن جامعه خواص را ناامید می‌کند دشمن برای خواص برنامه دارد.

از این منظر خواص باید نگاه خاص به موضوعاتی مانند انتخابات داشته باشند. تریبون داران باید تلاش کنند که مشوق مردم برای حضور در انتخابات باشند. البته عموم دستگاه‌های مختلف اعم از قوه مقننه و اجرایی بر حضور مردم اثرگذار است.

هر مقدار شرایط بهتر باشد و پاسخگوی مردم باشند، شهروندان نیز تمایل بیشتری برای حضور در پای صندوق‌های رای می‌کنند.

صراحت‌گویی خواص و پرهیز از دو پهلو گویی موردی است که خواص باید از آن پرهیز کنند و باید در گفتمان خود با جامعه شفافیت داشته باشند. باید تلاش کرد که انتخابات با شکوه برگزار شود.

چرا که انتخابات و حضور مردم در حقیقت اقتدار ملی و قدرت ملی و امنیت ملی را بیشتر خواهد کرد لذا خواص چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باید به این مهم توجه کنند امیدواریم مسیری را طی کنیم که در آینده پشیمان نباشیم که تردید در جامعه ایجاد کردیم چرا که امروز زمانی نیست که بخواهیم در مورد گفتمان خود دست به آزمون و خطاب بزنیم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز