تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
وزارت دادگستری آمریکا

آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را به جیب زد

آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را به جیب زد
وزارت دادگستری آمریکا با تایید راهزنی دریایی و سرقت نفت از سوی نیروهای کشورش اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را ضبط کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۷۰

به گزارش معاصر از "آسوشیتد پرس", علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جنایی علیه خریداران نفت خام ایران در چین، روسیه و سوریه اعلام کرد.

به گفته آسوشیتد پرس, مقامات آمریکایی این اقدامات را که در زمان تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران انجام می‌شود، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای مختل کردن کمک‌های مالی به قوای نظامی ایران توصیف کردند.

کریستوفر رای، رئیس اف بی‌آی‌ در بیانیه‌ای‌ ادعا کرد: "ایران یک تهدید دائمی برای آمریکا است و تلاش می‌کند آمریکایی‌ها رأ در داخل مرزهای ما به قتل برساند, به بیمارستان کودکان حمله سایبری می‌کند و از تروریست‌ها در سراسر جهان حمایت می‌کند. این اقدامات ایران هزینه دارد. اف‌بی‌آی‌ متعهد به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد بود. "

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای‌ ادعا کرد: «وزارت دادگستری آمریکا به استفاده از تمام اختیارات خود برای قطع تأمین مالی غیرقانونی و مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران، که در ماه‌های اخیر آشکارتر شده است، ادامه خواهد داد. »

به گفته آسوشیتد پرس, ارزش ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ضبط شده ۲۵ میلیون دلار است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز