تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

برای همه نفت تولیدی در کشور مشتری داریم

برای همه نفت تولیدی در کشور مشتری داریم
معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر حل مساله، توجه به معیشت و اقتصاد ملی است و در تعاملات با همسایگان و کشورهای غیرهمسایه، بر حل مسائل و مشکلات کشور تمرکز دارد.
کد خبر: ۷۴۸۹۶

به گزارش معاصر، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شامگاه ۱۶ بهمن در جلسه بررسی و پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی در کشور اظهار کرد: با اقدامات دولت سیزدهم، امروز برای همه نفت تولید شده در کشور مشتری وجود دارد و در بحث فروش نفت مشکلی نداریم.

وی با تمجید از تلاش های مدیران در استان سمنان گفت: گزارش خوب و مطلوبی از سوی مسوولان استان ارائه شده که این دستاوردها محصول زحمات، تلاش ها و پیگیری های استاندار سمنان، پیگیری نمایندگان استان و مدیران و مسئولان اجرایی استان و راهبری های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: الحق و الانصاف کارهای بسیار خوبی در همه جهات در کشور انجام گرفته، پیشرفت های مطلوبی در این چند سال حاصل شده است، اما کارهای نشده و کاستی هایی هم موجود که باید با جدیت دنبال شود.

منصوری ادامه داد: ما معتقدیم که با دولت ساده زیست و سرزنده می توان به قله های موفقیت دست یافت، به همین واسطه ما در دولت سیزدهم به دنبال کار هستیم و نه به دنبال شعار. بی شک به دلیل وجود همین خصلت هاست که مقام معظم رهبری عنوان دولت کار و اقدام را به دولت سیزدهم عنایت فرمودند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم دولتی خدمتگزار، با عزم راسخ و از جنس مردم و برای مردم است. در واقع این دولت در مقابل دولت های منت گذار، دولت های وعده دهنده و با ادعای فراوان قرار دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی، در مقابل دولت های سرسپرده به بیگانگان برای کمک، متکی به نخبگان و توان داخل است و کارهای بسیار بزرگ و جدی نیز با نگاه مومنانه دولت در راستای حل شدن مشکلات و برطرف نمودن نقاط ضعف به انجام رسید.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت در سیاست خارجی، تقویت و توجه به امنیت ملی و تقویت جبهه مقاومت است که این‌ مهم در نهایت اثرات مثبتی بر مسائل و مباحث داخل کشور نیز خواهد داشت.

سرپرست نهاد ریاست جمهور با اشاره به پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد: انقلاب اسلامی با ایستادگی و توجه به آرمان ها و ارزشها و با دوری از تساهل و تعامل بر روی ارزش ها و اعتقادات دینی تاکید کرده و به سمت قله های پیشرفت حرکت خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمال در دولت سیزدهم از چند محور و با سرمایه گذاری از طریق مدل های مختلف تامین مالی، در حال پیگیری است که انشالله مساله آب سمنان را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

منصوری گفت: شاخص رشد کشور امروز به بیش از ۶ درصد رسیده، در حوزه نفت شاخص رشد به نزدیک ۲۰ درصد رسیده است و با افتخار اعلام می کنیم امروز برای نفت کشور مشتری وجود داشته و هر آنچه که تولید می شود را به فروش می رسانیم.

وی یادآور شد: در حوزه مسکن، وعده های داده شده در حال محقق شدن بوده و تا امروز میزان احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بیش از دو میلیون واحد رسیده است‌.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین گفت: دولت سیزدهم طی مدت عمر خود، توانسته تاکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی را نوسازی و اضافه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: وضعیت نرخ تورم در کشور اندکی بهتر شده اما معتقدیم که در راستای کاهش بیش از این و مهار تورم باید بیش از پیش تلاش شود؛ تورم ما در حوزه مسکن نیز با تدابیر اتخاذ شده بالغ بر ۶ ماه گذشته در عدد منفی باقی مانده است.

منصوری تاکید کرد: ظرفیت های داخلی کشور در صورت مدیریت جهادی و برنامه ریزی صحیح، برای پیشرفت و بالندگی کشور و برطرف نمودن مسائل و موارد کافی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز