تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس :

استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانایی فارس در راستای رشد استان

شیخ نیا اظهار کرد: این شهرستان ها در زنجیره ارزش اعم از فولاد، انواع سنگ‌ها و مواد معدنی، کشاورزی، و با توجه به برخورداری از ظرفیت های متنوع و نیز آثار تاریخی و طبیعی در زمینه گردشگری، می‌توانند موفق باشند.
کد خبر: ۷۴۹۴۹

به گزارش معاصر، چهارمین همایش از سلسله همایش‌های سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی با هدف معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی نقاط مختلف استان به جامعه سرمایه‌گذاران با حضور استاندار فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرمانداران شش شهرستان فسا، سروستان، نی ریز، استهبان، بختگان، خرامه و جمعی از سرمایه گذاران در فسا برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر، جنگ تحمیلی، امنیت و سلامت و ۱۱۵۰ شهید شهرستان فسا، گفت: فعالین اقتصادی که با دید سرمایه گذاری وارد این عرصه می شود، حتما باید از جانب مدیران دستگاه ها حمایت شوند و بروکراسی های اداری را از جلوی پای آن‌ها بردارند.

حسن شیخ نیا ضمن تقدیر از مسوولان برگزارکننده این همایش و با بیان اینکه همه باید در راستای توسعه همه جانبه استان دست در دست هم دهند، افزود: شش شهرستان فسا، سروستان، نی ریز، استهبان، بختگان و خرامه در صنایع فولاد سازی، معدنی، تبدیلی کشاورزی و گردشگری، دامداری و... ظرفیت های بسیار خوبی دارند و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در این عرصه ها سرمایه گذاری کنند.

وی خواستار نگاه جدید به تامین منابع مالی از سوی مدیران شهرستان ها و سرمایه گذاران شد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه خوب کشوری در زمینه سپرده گذاری بانکی برای استان، امروزه استفاده از مدل های جدید مالی  برای سرمایه گذاری یک اصل است و  نباید صرفا به منابع دولتی تکیه کرد.

شیخ نیا اظهار کرد: این شهرستان ها در زنجیره ارزش اعم از فولاد، انواع سنگ‌ها و مواد معدنی، کشاورزی، باغداری، دامداری و مرغداری و با توجه به برخورداری از ظرفیت های متنوع و نیز آثار تاریخی و طبیعی در زمینه گردشگری، می‌توانند موفق باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان با تقدیر از کسانی که در برگزاری این همایش نقش داشتند، اظهار داشت: امیدواریم این رویکرد استانی بتواند به موضوع سرمایه گذاری کمک کند و موانع پیش رو در این بخش را برطرف نماید.

گفتنی است در این همایش از تعدادی از سرمایه گذاران برتر شهرستان های فسا، سروستان، نی ریز، استهبان، بختگان، خرامه با اهدا لوح تقدیر تمجید و با تعدادی از فعالین اقتصادی تفاهم نامه همکاری امضا شد.

همچین در حاشیه این همایش با برگزاری نمایشگاهی، توانمندی‌های شش شهرستان فسا، سروستان، نی ریز، استهبان، بختگان، خرامه ارایه شد و علاوه بر آن میز خدمت ویژه هر شهرستان، به صورت چهره به چهره با مردم و مراجعه کنندگان برگزار گردید و فعالین اقتصادی مسایل و مشکلات  خود را با مدیران مرتبط در میان گذاشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز