تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
اردن-قطر؛ فینال جام هجدهم در غیاب بزرگان

قهرمانی قطر در جام ملت‌​های آسیا با هتریک اکرم عفیف

قهرمانی قطر در جام ملت‌​های آسیا با هتریک اکرم عفیف
دیدار پایانی جام ملت‌​های آسیا با هتریک اکرم عفیف و با نتیجه سه بر یک به نفع قطربه پایان رسید و قطر برای سومین بار قهرمان جام ملت‌​های آسیا شد.
کد خبر: ۷۴۹۷۳

به گزارش معاصر، در چارچوب دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های اردن و قطر در ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های اردن و قطر

زمان: شنبه، بیست‌ویکم بهمن، ساعت ۱۸:۳۰

داور: ما نینگ (چین)

ورزشگاه: لوسیل

پخش زنده: شبکه سه

فینال جام هجدهم در غیاب بزرگان

در حالی که تیم‌های مدعی و بزرگ آسیا یکی پس از دیگری وداعی غافلگیرکننده با جام ملت‌های آسیا داشتند، تیم‌های اردن و قطر در هجدهمین فینال جام ملت‌های آسیا رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. کره جنوبی و ایران تیم‌هایی بودند که تا پیش از آغاز مرحله نیمه‌نهایی بیشترین شانس را برای حضور در فینال داشتند، اما نیمه‌نهایی عجیب و غریب با حذف این دو تیم و صعود اردن و قطر به فینال جام ملت‌ها همراه بود.

فینالی که شاید هیچ‌کس قبل از آغاز رقابت‌ها آن را پیش‌بینی نمی‌کرد، اما بین دو تیم شایسته برگزار می‌شود. هم اردن و هم قطر تیم‌هایی بودند که در طول تورنمنت عملکردی کم‌نوسان و منظم به نمایش گذاشتند و بدون شک جدال دو تیم در فینال رقابتی جذاب خواهد شد.

در اردن هرچند سه ستاره خط حمله این تیم یعنی موسی التعمری، یزان النعیمات و محمود المردی درخشش قابل توجهی در طول جام داشته‌اند اما نباید از نظم دفاعی این تیم گذشت که حتی سون و هم تیمی‌هایش در کره جنوبی هم نتوانستند در مرحله نیمه‌نهایی دروازه این تیم را باز کنند. در سوی دیگر نیز قطر با تیمی هماهنگ و منظم در همه بازی‌های این دوره نمایش چشم‌نوازی داشته است و با اتکا به ستاره‌های خط حمله خود یعنی اکرم عفیف و معزعلی، هر خط دفاعی را در طول این تورنمنت به چالش کشیده است.

قطر در راه دفاع از عنوان قهرمانی

تیم ملی قطر در حالی به فینال هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسیده است که تا پیش از این تنها یک بار تا این مرحله رسیده بود. قطری‌ها در دوره قبلی که بازی‌ها در امارات برگزار می‌شد به فینال رسیدند و در عین شگفتی با پیروزی سه بر یک برابر ژاپن قهرمان شدند.

حالا قطر در دومین دوره متوالی هم به فینال رسیده است و تنها یک قدم تا دفاع از عنوان قهرمانی فاصله دارد. قطری‌ها می‌خواهند پس از کره جنوبی، ایران، عربستان و ژاپن به پنجمین تیمی تبدیل شوند که در جام ملت‌های آسیا از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. بیشترین عنوان قهرمانی متوالی، اما به ایران تعلق دارد که سه دوره متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

اردن و رؤیای قهرمانی در آسیا

برای کشور کوچک اردن که تاکنون حتی به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا هم نرسیده بود، حضور در فینال اتفاقی بزرگ و البته غافلگیرکننده بود. اردنی‌ها پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها صعود کرده بودند و این عملکرد بهترین عملکرد آن‌ها در جام ملت‌ها بود، اما حضور در فینال برای اردن در حال حاضر به بالاترین افتخار تبدیل شده است.

اردنی‌ها خوب می‌دانند شاید دیگر چنین فرصتی برای قهرمانی در آسیا نصیبشان نشود و با تمام انگیزه برای کسب افتخاری فوق‌العاده تلاش می‌کنند.

ترکیب احتمالی

اردن: یزید ابولیلا، براء ماری، یزن العرب، عبدالله نصیب، محمد ابوحشیش، نور الروابده، نذار الرشیدان، احسان حداد، محمود المردی، موسی التعمری و یزان النعیمات

قطر: مشعل برشم، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالریساق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، احمد فتحی عبدالله، جاسم گبر عبدالسلام و معز علی

در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، دو تیم فوتبال قطر و اردن در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند که در پایان قطری‌ها توانستند با پیروزی ۳ بر یک برابر اردن، برای دومین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. آن‌ها ۴ سال پیش و در کشور امارات برای اولین‌بار در تاریخ خود موفق شده بودند قاره آسیا را فتح کنند و جام قهرمانی جام ملت‌ها را بالای سر ببرند و این بار در خانه و برابر تماشاگران خود به این مهم دست یافتند.

قطر ۳ - ۱ اردن

گل: اکرم عفیف (۳ گل) برای قطر، یزن النعیمات برای اردن
کارت زرد: علی اولوان و الاجالین از اردن
کارت قرمز: -

شرح گل

در دقیقه ۲۲، خطا روی اکرم عفیف قطر را صاحب ضربه پنالتی کرد که خود این بازیکن گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۷، ارسال حداد از سمت راست با کنترل زیبا و ضربه زیباتر یزن نعیمات، گل تساوی اردن را به ثمر رساند.

در دقیقه ۷۳، باز هم اشتباه مدافعان اردن باعث شد تا قطر صاحب ضربه پنالتی شود و اکرم عفیف گل دوم خودش و تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه ۵+۹۰، این بار دروازه‌بان اردن یعنی یزید ابولیلا روی اکرم عفیف مرتکب خطای پنالتی شد و این بازیکن توانست با گل کردن این پنالتی، هت‌تریک خود را کامل کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز