تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
سخنگوی دولت:

سیاست منزوی کردن ایران در دولت سیزدهم به فراموشی سپرده شد

سیاست منزوی کردن ایران در دولت سیزدهم به فراموشی سپرده شد
سخنگوی دولت با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: سیاست منزوی کردن ایران که سال‌های قبل در دستور کار غربی‌ها بود، در این دولت به فراموشی سپرده شد.
کد خبر: ۷۴۹۹۶

به گزارش معاصر، علی بهادری جهرمی امروز (۲۲ بهمن ماه) در سفر به شیراز و نشست با فعالان سیاسی استان فارس، با بیان اینکه دولت در مسیر سختی شروع به کار کرد، اظهار کرد: این دولت در بدترین وضعیت اقتصادی و تحریمی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این ۲.۵ سال رئیس جمهوری همواره بین مردم دیده می‌شود. در اوج کمبودها و مشکلات، میان مردم است. در سطوح و حوزه‌های مختلف میان کارگر و دانشجو و بیماران حضور دارد. با این اقدامات، مردم هم مسئولان را از جنس خودشان می‌بینند و گفتمان جمهوری اسلامی را به یاد می‌آورند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه برای برطرف شدن آثار زخم‌های گذشته، گذشت زمان نیاز است، گفت: دولت سیزدهم به جای شعار کلید مشکلات در بیرون است، شعار کلید مشکلات در دست مردم است را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم بسیاری از رویکردهای خود را با حضور مردم پیش برده است، اظهار کرد: سال‌ها رشد کشاورزی و مسکن منفی بود، اما امسال رشد ما در هر دو مورد مثبت شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کارهای خوبی انجام شد تا مردم میدان‌دار شوند، گفت: در ۲.۵ سال گذشته با همت مردم، کمبود گندم برطرف شد یعنی طبق سیاست دولت سیزدهم، به‌جای اعطای یارانه واردات گندم و کمک به کشاورز خارجی، قیمت خرید تضمینی گندم را بالا بردیم تا به کشاورز داخلی کمک شود.

بهادری جهرمی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم، ادامه داد: در دولت قبل می‌گفتند با تعامل با جهان می‌خواهیم چرخ مملکت را بگردانیم، اما نتیجه این شد که معاملات خارجی ما به ۸٠ میلیارد دلار یعنی به کمترین حد ممکن در سال‌های اخیر رسید، اما امسال این مقدار به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید که رکوردی بی‌سابقه در تاریخ کشور است.

وی با طرح این پرسش که چگونه دولت سیزدهم در تحریم‌ها توانست این اقدامات را انجام دهد، اظهار کرد: این کار با حضور مردم میسر شد. به عنوان مثال بیش از ۱۷ میلیارد دلار پروژه اقتصادی پیشران در نقاط مختلف کشور با همکاری شرکت‌های بزرگ و تخصص نیروهای مردمی و با ایجاد زیرساخت‌ها توسط دولت انجام شده است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: دولت سیزدهم مردمی عمل کرد و می‌کند، زیرا از ابتدا مسیرش همین بوده است و این مسیر را هم ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه درباره مسائل معیشتی یکسری مشکلاتی وجود دارد، اما در مجموع، در دولت سیزدهم با توجه به فضای بحرانی که کار را تحویل گرفتیم، اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: دولت قبل شرایط سختی را ایجاد کرده بود، تورم ۶٠ درصدی داشتیم که رئیس کل بانک مرکزی می‌گفت به بالای ۱۰۰ درصد می‌رود، اما دولت سیزدهم تمام‌قد پای کار آمد، با اینکه در اوج کرونا بود و تمرکز اصلی روی مسأله واکسن بود، اما اقتصاد فراموش نشد.

سخنگوی دولت یادآوری کرد: در هفت ماه ابتدایی کار دولت، تورم ۶٠ درصد بود که قرار بود به ۱٠۳ درصد برسد، اما به ۴٠ درصد رسید. در حالی که جنگ روسیه و اوکراین هم جهان را دچار تورم کرده بود. ما ناچار بودیم اصلاح اقتصادی هم انجام بدیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه با افزایش فروش نفت و فعال کردن کسب و کارها، تورم را تا ۴٠ درصد کاهش دادیم و همچنان هم رو به کاهش است، گفت: حال اقتصاد در حال بهتر شدن است، گرچه درمان هنوز کامل نشده، اما مسیر درمان در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ما از حدود صفر درصد میانگین دهه گذشته، در دولت سیزدهم به ۴.۵ درصد رسید، اظهار کرد: در حوزه‌های کشاورزی، انرژی و صنعت، از تراز منفی به مثبت رسیده‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از وضعیت بحران‌زده اقتصادی کار را شروع و مدیریت می‌کنیم، گفت: ما وضع نرمالی را تحویل نگرفتیم که اکنون بتوانیم سریع کار کنیم، البته قبول داریم سرعت حرکت باید بیشتر شود چون مردم از این دولت انتظار حرکت سریع‌تر دارند که منطقی است و این انتظار را می‌پذیریم؛ اما فراموش نکنیم که دشمن هم از مانع‌تراشی برای پیشرفت کشور کوتاه نیامده است. اغتشاشات شش ماه سال گذشته را داشتیم که این آشوب‌ها هم همیشه به تورم دامن می‌زند.

بهادری جهرمی بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات دولت تأکید کرد و افزود: در این زمینه نیاز به کمک داریم. دستگاه اطلاع‌رسانی دولت به اندازه‌ای که توان دارد، تولید محتوا می‌کند، اما رسانه ملی و نخبگان نیز در جهاد تبیین و بیان پیشرفت‌ها مسئولیت مشترک دارند.

سخنگوی دولت در پایان به در پیش بودن انتخابات اشاره و اضافه کرد: امیدوارم همه شما در برگزاری هرچه بهتر انتخابات و مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به کار ببندید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز