تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

رتبه دوم استان فارس در جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور

علیرضا واحدی پورگفت: استان فارس طی دو سال اخیر با جذب مواد خام محصولات کشاورزی به میزان ۳۰۰ هزار تن مقام دوم کشور را دارد.
کد خبر: ۷۵۰۰۳

به گزارش معاصر، علیرضا واحدی پور ضمن بیان این مطلب در مراسم افتتاح دو واحد سردخانه و بسته بندی میوه در شهرستان جهرم، افزود: در این مدت ۴۲ درصد کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی و برای ۸۰۵ نفر اشتغال زایی داشته ایم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، به ظرفیت های این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید میزان ۵۲۸ هزار تن محصولات باغی توسط باغداران فهیم و با دانش این شهرستان که شامل ۴۳۰ هزار تن مرکبات و ۴۵ هزار تن خرما می باشد و از طرفی در حال حاضر تعداد ۱۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۶۰ هزار تن و تعداد ۱۶۵ واحد بسته بندی با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن وجود دارد، جا دارد سرمایه گذاران علاقه مند به بخش کشاورزی در این زمینه فعالیت کنند.

واحدی پور افزود: در این شهرستان ۱۴۰ هزار تن لیمو ترش، ۲۲۵ هزار تن لیمو شیرین و ۲۵ هزار تن خرمای شاهانی تولید می شود و در سالجاری تاکنون  میزان ۶ هزار تن خرما و پنج هزار تن مرکبات به کشورهای هند، مالزی، عمان و کشورهای اوراسیا صادر شده است.

وی در خاتمه گفت: به منظور حمایت از باغداران، تنظیم بازار میوه، کوتاه کردن دست واسطه ها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، مجوز احداث سردخانه و بسته بندی ۱۰۰ تنی میوه برای باغداران به عنوان تولیدکننگان واحدهای کوچک مقیاس صادر می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز