تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

محسنی اژه‌ای وارد بغداد شد

رئیس قوه قضائیه به همراه هیأت بلندپایه مقامات قضایی کشورمان وارد بغداد پایتخت کشور عراق شد و مورد استقبال رسمی «قاضی زیون» معاون اول شورای عالی قضایی عراق و سایر مقامات عالی قضایی این کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۰۲۰

محسنی اژه‌ای وارد بغداد شد

به گزارش معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به همراه هیأت بلندپایه مقامات قضایی کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه  ۲۴ بهمن) وارد بغداد پایتخت کشور عراق شد و مورد استقبال رسمی «قاضی زیون» معاون اول شورای عالی قضایی عراق و سایر مقامات عالی قضایی این کشور قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، سپس در یادمان محل شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، «حاج ابومهدی المهندس» و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان عزیز را گرامی داشتند.

سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان‌شان بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد، در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

در جریان سفر رئیس قوه قضائیه و مقامات قضایی عالی‌رتبه کشورمان به عراق، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت خواهد پذیرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌ المهندس» و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضائيه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

"جرم سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس چه بود که اینگونه به شهادت رسیدند و قطعه قطعه شدند؟"

گفتنی است، در جریان این سفر، «صارمی» رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، «رحیمی» وزیر دادگستری، «غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین «داودی مازندرانی» رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، «سراج» معاون سیاسی دستگاه قضا، «شاهرخیان» معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، «علی‌بک» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و «رشیدی» دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی، حقوقی و قضایی، رئیس قوه قضائیه را همراهی می‌کنند‌.

.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق:امروز اثرات همکاری‌ها و تعاملات دو کشور ایران و عراق در عرصه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در حال نمایان شدن است

 

محسنی اژه‌ای وارد بغداد شد

 

به گزارش معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق، با «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار با اشاره به گستره وسیع همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: امروز اثرات همکاری‌ها و تعاملات دو کشور ایران و عراق در عرصه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در حال نمایان شدن است؛ البته ایران و عراق به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه باید به همکاری‌های همه‌جانبه خود در حوزه‌های مختلف، توسعه و تعمیق بخشند.

قاضی‌القضات بیان داشت: به سبب ارتباطات وثیق میان ایران و عراق و حجم بالای توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقده میان طرفین حول محور موضوعات گوناگون، من اولین سفر خارجی‌ام را در منصب ریاست دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران، کشور عراق تعیین کردم و بر پیگیری و عملیاتی شدن کامل توافقات و تفاهمات با عراق که کشور دوست و همسایه است، تاکید و اهتمام دارم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقده میران ایران و عراق در زمینه مسائل حقوقی و قضایی، گفت: خوشبختانه توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های قابل‌توجهی میران ایران و عراق در زمینه مسائل حقوقی و قضایی منعقد شده است؛ همت ما باید معطوف به اجرایی شدن تمام و کمال مفاد این توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها و همچنین توسعه و بسط آن‌ها باشد؛ ما در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داریم که توافقنامه‌های جدیدی را با عنایت به مسائل روز و مستحدثه با طرف عراقی منعقد کنیم.

رئیس عدلیه با تبیین و تشریح اهمیت مقوله «امنیت» برای هر دو کشور ایران و عراق، گفت: ضروری است همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق حول محور مقولات امنیتی در راستای تثبیت و تحکیم امنیت دو کشور، گسترش یابد و توافقنامه‌های امنیتی منعقده میان طرفین، بصورت تمام و کمال اجرایی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به توافقات ایران و عراق پیرامون استرداد مجرمین، گفت: هم در طرف ایرانی و هم در طرف عراقی باید سازوکاری بوجود آوریم که خانواده‌های اتباعی که در یکی از این دو کشور مرتکب جرم و تخلف می‌شوند، متحمل آسیب و ضرر نشوند و همچنین زمینه‌های اصلاح این افرادِ مجرم و متخلف به سرعت فراهم آید. البته من به هیچ وجه از فرد متخلف و مجرم دفاع نمی‌کنم و معتقد به مجازات چنین افرادی در چارچوب موازین شرعی و قانونی هستم؛ اما تاکید دارم که تا حد امکان خانواده‌های آنان نباید بواسطه جرم یا تخلف یکی از اعضایشان، در مضیقه و تنگنا قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برخی مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی، گفت: باید مشکلات و مسائل تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی را با تشکیل کارگروه‎‌هایی تخصصی و حقوقی، مرتفع کنیم.

رئیس دستگاه قضا بر تعیین‌تکلیف هر چه سریعتر پرونده ترور ناجوانمردانه سرداران محور مقاومت در فرودگاه بغداد نیز تاکید کرد و گفت: پرونده ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و همرزمان‌شان در فرودگاه بغداد به دست تروریست‌های آمریکایی باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود و این پرونده به مثابه مَحک و آزمونی است که دو کشور ایران و عراق با سربلندی در آن می‌توانند به تمامی اشرار و تروریست‌های عالم به اثبات برسانند که در محاکمه و مجازات و کیفر اشقیاء، جدی و استوار و ثابت قدم هستند.

رئیس عدلیه بیان داشت: علاوه بر پرونده فوق‌الذکر، درخصوص سایر پرونده‌های مرتبط با موضوعات امنیتی از جمله پرونده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نیز باید سرعت‌عمل و جدیت بیشتری به خرج داد؛ قاطعیت و سرعت‌عمل در رسیدگی به پرونده گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین، جدیت و اهتمام دو کشور ایران و عراق در امر مبارزه همه‌جانبه با تروریسم را در سطح جهان به اثبات می‌رساند.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز طی سخنانی در این دیدار با بیان اینکه رابطه دو ملت ایران و عراق یک رابطه تاریخی است، گفت: در هم آمیخته شدن خون‌های مردم ایران و عراق در راه مبارزه با تروریسم داعشی، تجسم عینی رابطه دیرینه و تاریخی دو ملت ایران و عراق است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بهترین حامی برای روند‌ها و فرآیند‌های سیاسی کشور عراق بوده و امیدواریم که این رابطه مثبت همچنان پایدار باقی بماند.

زیدان با بیان اینکه امیدواریم دستگاه‌های قضایی ایران و عراق بتوانند همکاری‌های مثبت و سازنده خود را در حوزه‌های مختلف، همچنان ارتقاء ببخشند، گفت: سفر‌های هیئت‌های عالی قضایی ایران و عراق به کشور‌های یکدیگر، گامی مهم در راستای ارتقاء سطح همکاری‌های قضایی دو کشور محسوب می‌شود و امروز شاهد نتایج مثبت این سفر‌ها هستیم.

رئیس شورای عالی قضایی عراق تصریح کرد: امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم که توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم موجود میان دستگاه‌های قضایی ایران و عراق، به سرعت اجرایی شوند.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پس از دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آقای «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق قدردانی می‌کنم که برای امنیت عراق و ایران و همچنین توسعه و تعمیق ارتباطات دوجانبه این دو کشور، هم در حوزه‌های قضایی و هم در حوزه‌های غیرقضایی، نهایت تلاش خود را به کار می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم موجود میان دستگاه‌های قضایی ایران و عراق گفت: در نشست امروز بر تکمیل و اجرایی‌شدن توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم موجود میان دستگاه‌های قضایی ایران و عراق، تاکید شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: همچنین در نشست با رئیس و مسئولان شورای عالی قضایی عراق، بر ضرورت تسریع در حل‌وفصل مشکلات تجار ایرانی حاضر در عراق و همچنین تجار عراقی فعال در ایران تاکید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: پرونده ترور شهیدان سلیمانی، المهندس و همراهان آن‌ها به طور قطع از طرف دستگاه‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران و عراق در حال پیگیری است و امیدواریم این پرونده هرچه زودتر به نتیجه برسد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

محسنی اژه‌ای وارد بغداد شد

 

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشار‌های سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کرد و گفت: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه این دیدار، با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق و حجم بالای مناسبات و توافقات در حوزه‌های مختلف میان طرفین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ثبات و امنیت و توسعه در عراق است و در زمینه‌های مختلف آماده کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل و مشکلات می‌باشد.

رئیس عدلیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تحکیم و توسعه روابط با عراق در تمامی حوزه‌ها است و از هرگونه ابتکاری برای افزایش سطح روابط دو طرف، استقبال خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار از مهمان‌نوازی و اقدامات دولت عراق در رابطه با رفاه و تسهیل امور زُوار اَعتاب مقدسه بویژه در ایام اربعین، قددرانی به عمل آورد.

همچنین در این دیدار، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق طی سخنانی ضمن اشاره به حمایت اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گفت: ما از حمایت‌های مستمر رهبری و رئیس جمهور ایران از دولت و ملت عراق قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی کشور عراق برای توسعه و تقویت روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها، به تشریح برخی اقدامات صورت‌گرفته درخصوص پروژه‌های در دست اجرا میان دو کشور پرداخت.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت: امنیت ایران، امنیت عراق است و اجازه نمی‌دهیم اقدامی علیه امنیت ایران از درون عراق انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی دو کشور ایران و عراق و سایر کشور‌های حامی فلسطین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و حقوق بشری تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با سرپرست و برخی نمایندگان مجلس عراق:پارلمان‌های ایران و عراق می‌توانند در امر «افزایش حمایت‌ها از مردم فلسطین» و همچنین «کوتاه کردن دست اجانب از کشورهای اسلامی»، پیشقدم شوند.

 

محسنی اژه‌ای وارد بغداد شد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق با «محسن المندلاوی» سرپرست مجلس نمایندگان این کشور و تعدادی از اعضاء و رؤسای فراکسیون‌های پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به تحقق بالاترین سطح ارتباط میان ایران و عراق در عصر حاضر، اظهار کرد: امروز ارتباط ایران و عراق در بیشترین و و بالاترین سطح طی سنوات اخیر است؛ آرزوی ما سربلندی و امنیت و پیشرفت عراق در همه حوزه‌ها است؛ ما معتقدیم که امنیت و سعادت دو کشور ایران و عراق به هم گره خورده است و ما همچنان در کنار مردم عراق خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: قلب‌های ایرانیان به سبب وجود مضاجع شریف آل‌الله و اعتباب مقدسه، در عراق است و همین امر یک ظرفیت و بستر بزرگ برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات و ارتباطات میان ایران و عراق می‌باشد.

رئیس عدلیه با اشاره به مصوبه پارلمان عراق ناظر بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، گفت: همانطور که شما اعضای پارلمان عراق تاکید دارید، این کشور می‌تواند روی پای خود بایستد و نیازی به حضور بیگانگان وجود ندارد؛ امیدواریم با مصوبه پارلمان عراق و اقدامات حاکمیت این کشور، دست اجانب از عراق کوتاه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت گسترش تعاملات پارلمانی میان همه کشور‌های اسلامی، گفت: همکاری‌ها و تعاملات پارلمانی ایران و عراق در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما ضرورت دارد سطح این تعاملات افزایش یابد و مجالس دو کشور با انتقال تجربیات در وضع و اصلاح قوانین، بتوانند مصوباتی مترقی و متناسب با زمان حال داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز ایران و عراق در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و کلام آن‌ها نافذ است؛ در همین راستا پارلمان‌های دو کشور نیز باید ارتباطات خود را بسط دهند تا هم در موضع‌گیری‌ها پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای هماهنگ‌تر عمل شود و هم انتقال تجربیات برای وضع و اصلاح قوانین متناسب با زمان، میان دو کشور تسهیل و تسریع گردد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امروز پارلمان‌های ایران و عراق می‌توانند در امر «افزایش حمایت‌ها از مردم فلسطین» و همچنین «کوتاه کردن دست اجانب از کشور‌های اسلامی»، پیشقدم شوند و در این دو مقوله مهم همکاری و تعامل داشته باشند و در این مقولات به وضع قوانین مترقی و اثرگذار بپردازند.

رئیس عدلیه بیان داشت: امروز شاهد جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه هستیم؛ این جنایت‌ها با پشتیبانی آمریکا و برخی دوّل غربی صورت می‌گیرد لذا نیاز به وضع قوانین و جرم‌انگاری مشخص و تخصصی برخی از اقدامات صهیونیست‌هاست تا از این طریق بستر تعقیب و محاکمه عناصر جنایتکار در منطقه فراهم آید؛ در این حوزه نیز پارلمان‌های دو کشور ایران و عراق می‌توانند پیشقدم و طلایه‌دار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: مواضع ایران و عراق در قضیه فلسطین، قوی و شفاف است، اما این امر کفایت نمی‌کند و ضرورت دارد سایر کشور‌های اسلامی را به وضع قوانین قاطع در حوزه مقابله با تجاوزات به سرزمین‌ها و بلاد اسلامی ترغیب کنیم و در راستای قطع کامل مراودات سیاسی و اقتصادی کلیه کشور‌های اسلامی با صهیونیست‌ها، تدابیر مشخصی را اتخاذ نماییم؛ بدون تردید این مقوله نیز بستری برای گسترش تعاملات پارلمانی میان ایران و عراق است.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: امروزه ابزار‌های ارتکاب جرم و روش‌های پیشگیری از وقوع جرم و تعقیب متهمین متفاوت از گذشته است؛ لذا نیاز است قوانین این حوزه را مورد بازنگری قرار دهیم و نسبت به به‌روزرسانی آن‌ها اهتمام داشته باشیم؛ در این عرصه نیز مجالس ایران و عراق می‌توانند تعامل و همکاری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهورعراق: ایران از گذشته حامی و پشتیبان استقرار و تثبیت و تحکیم امنیت در عراق بوده است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و امنیت عراق، اظهار کرد: ایران از گذشته حامی و پشتیبان استقرار و تثبیت و تحکیم امنیت در عراق بوده است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و همگرایی‌های ایران و عراق به عنوان دو بازیگر مهم، پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی، اثرات سودمند و نافعی برای هر دو کشور و سراسر منطقه به همراه دارد.

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: افزایش رفت‌وآمد‌های هیئت‌های سیاسی و پارلمانی و قضایی و اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق و انعقاد توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف میان دو کشور، واجد اثرات راهبردی و متضمن منافع دو ملت می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در راستای تسهیل امور زُوار عتبات عالیات، توافقات خوبی میان ایران و عراق منعقد شده است که باید نسبت به اجرای تمام و کمال مفاد این توافقات و به طور کلی کلیه توافقات منعقده میان دو کشور اهتمام داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: معتقدیم امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است؛ فلذا باید هر چه منسجم‌تر توافقات امنیتی منعقده را به پیش ببریم و از این طریق توطئه‌های دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور ایران و عراق را خنثی گردانیم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: به هیچ‌وجه نباید اجازه کوچکترین مانور و عرض‌اندامی را به گروهک‌های تروریستی دهیم و باید هوشیار باشیم و بدانیم که این گروهک‌ها برای تهدید امنیت دو کشور ایران و عراق مأموریت‌های مشخصی از جانب دشمنان و مستکبران دارند.

رئیس عدلیه افزود: در همین جا باید از شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس یاد کنیم که به حق، سرداران مبارزه با تروریسم در منطقه نام گرفته‌اند و به دست یک رژیم تروریستی و تروریست‌پرور به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در قبال جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: باید قوا و ظرفیت‌های کشور‌های اسلامی را برای متوقف کردن ماشین جنگی و کشتار صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه بسیج کنیم و در این عرصه، همکاری‌های دو کشور ایران و عراق می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز