تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
حقوق قالیباف چه شد؟

لیست حقوق نمایندگان منتشر شد!

لیست حقوق نمایندگان منتشر شد!
روز چهارشنبه هفته گذشته «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد.» در جریان هک سامانه‌های مجلس برخی اسناد و مدارک منتشر شد ...
کد خبر: ۷۵۱۰۶

به گزارش معاصر به نقل از روزنامه آرمان ملی، روز چهارشنبه هفته گذشته «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد.» در جریان هک سامانه‌های مجلس برخی اسناد و مدارک منتشر شد که بلافاصله روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برخی از اسناد دستکاری شده است از جمله ستونی که به عنوان حقوق نمایندگان با ارقام نجومی درج شده است غیر واقعی است.

مجلس فهرستی از پرداختی به نمایندگان به عنوان حقوق را منتشر کرد که نشان می‌دهد حقوق نمایندگان ماهانه حدود ۲۵میلیون تومان است. در این زمینه سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برخی تصاویر که با عنوان مجموع دریافتی نمایندگان در فضای مجازی منتشر می‌شود،

گفت: این اعداد ‌و ارقام حقیقت ندارد و میزان حقوق نمایندگان در حد متعارف و منطبق بر قانون است. وی افزود: من با پیگیری که از معاونت اجرایی و اداره کل بودجه مجلس انجام دادم، فهرست پرداختی نمایندگان حدود ۲۵ میلیون تومان است و اعدادی که بیش از این در فضای مجازی منتشر می‌شود دروغ‌پردازی علیه نمایندگان و مجلس است.

موسوی توضیح داد: همچنین نمایندگان بابت وظایف نمایندگی و هزینه دفاتر در شهرستان‌ها نیز رقمی را که فقط مجاز به استفاده در حوزه مشخص دارند، دریافت می‌کنند.

میزان هزینه‌های دفاتر قبلا توسط خود نمایندگان در تریبون مجلس، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها شفاف شده و اعداد ادعا شده در تصاویر منتشر شده به هیچ وجه با هزینه‌های دریافتی نمایندگان برای دفاتر خود انطباق ندارد.

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم در مصوبات خود، ساختار اداری مجلس را موظف کرده برخلاف ادوار گذشته، مجموع حقوق و مزایای مجلس را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت کند که این مهم گام مهمی در شفافیت محسوب می‌شود.

*فیش حقوقی روی آنتن زنده

احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم هم در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن ارائه توضیحاتی درباره هک سامانه اطلاعاتی مجلس، فیش حقوقی خود را مقابل آنتن زنده تلویزیونی به مخاطبان نشان داد.

امیرآبادی فیش حقوقی ۲۵ میلیون تومانی خود را در معرض دید عموم قرار داد و گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ اگر هک اتفاق نمی‌افتاد مردم فکر می‌کردند ما خیلی حقوق می‌گیریم.

در همین زمینه هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر و نایب رئیس کمیسیون انرژی نیز در همین زمینه گفت: وقتی رقم حق مسئولیت و هزینه دفتر را با هم می‌آورند رقم زیاد نشان داده می‌شود و مردم فکر می‌کنند نمایندگان تا این اندازه حقوق می‌گیرند و بعد می‌بینند اینطور نیست.

وی گفت: ماجرای حقوق نمایندگان که مشخص است و اگر فیشی نیز منتشر شده باشد موارد در آن ذکر شده است که برای چه چیزی بوده، به طور مثال برای حقوق دفتر، پرسنل است.

در همین حال مهدی باقری نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون قضایی مجلس در خصوص انتشار حقوق و دستمزد نمایندگان گفت: حکم کارگزینی تمام نمایندگان حدود ۲۴/۲۵ میلیون تومان است و برای همه ثابت است به جز روسای کمیسیون‌ها و کسانی که مسئولیتی دارند مقداری بیشتر است.

غیر آن حقوقی نداریم. اعداد و رقم‌های ۱۹۰ میلیون و بیشتر واقعیت ندارد.


*چرا حقوق برخی نمایندگان در فهرست‌های منتشر شده نیست؟

در این میان برخی نمایندگان هستند که رقم حقوقشان منتشر نشده است. مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس در این مورد می‌گوید: علت اینکه اسامی برخی از نمایندگان اعلام نشد، این است که حقوق شان را از نهادهای دیگر مثل وزارتخارجه می‌گیرند یا عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

یوسفی درباره حقوق رئیس مجلس هم گفته است: به نظرم ایشان عضو هیأت علمی دانشگاه هستند و از قدیم نیز از هیأت علمی حقوق می‌گرفتند و از مجلس حقوق نمی‌گیرند. مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ویدئویی در خصوص حقوق و فیش حقوقی نمایندگان مجلس شفاف‌سازی کرد.

این نماینده توضیح داد: همه نماینده‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند برای آنها ۲ حساب باز می‌شود. یکی شخصی یکی دیگر برای هزینه‌های دفتر. وی توضیح می‌دهد؛ حقوق شخصی نمایندگان در سال جاری حدود 25 تومان است و هزینه نمایندگی هم شامل هزینه دفاتر، مشاورین، راننده و سفرهای کاری نمایندگان که برای نماینده‌های تهران امسال 86 تومان است که در دو حساب مجزا واریز می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز