تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی:

میدان گازی مختار تا مدت ۱۰ سال ظرفیت تولید گاز را دارد

مهدی حیدری افزود: این میدان پس از تخلیه کامل بنا به موقعیت راهبردی استان کهگیلویه و بویراحمد، به‌عنوان سومین مخزن ذخیره‌سازی گاز طبیعی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۱۲۶

به گزارش معاصر، مهدی حیدری، در بازدید از میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها این میدان تا مدت ۱۰ سال ظرفیت تولید گاز را دارد، اظهار کرد: با انجام حفاری یک چاه توصیفی که در حال انجام است و نتایج لرزه نگری، ظرفیت دقیق میدان مشخص می‌شود.

وی افزود: این میدان پس از تخلیه کامل بنا به موقعیت راهبردی استان کهگیلویه و بویراحمد، به‌عنوان سومین مخزن ذخیره‌سازی گاز طبیعی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از ایجاد فرصت‌های اشتغال و نقش صنعت در توسعه کشور اشاره و تشریح کرد: حضور صنعت نفت در هر نقطه از ایران اسلامی برکات نیکو و شایسته‌ای در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه همه‌جانبه به دنبال دارد و خداوند را شاکر هستیم که این افتخار نصیب ما شده است که بتوانیم قدمی برای مردم شریف این منطقه برداریم.

وی با ابراز رضایت از روند اجرای پروژه مراتب قدردانی و تشکر خود را از پیمانکاران پروژه به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، مخزن گازی مختار از میدان‌های هیدروکربوری توسعه‌نیافته کشور است که به لحاظ نزدیکی به مراکز پرجمعیت و خطوط لوله گاز، میدانی ایده‌آل برای ذخیره‌سازی محسوب می‌شود. بر اساس برآوردهای اولیه پس از تخلیه مخزن، امکان ذخیره‌سازی سالانه معادل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب فراهم می‌شود تا در ۸ ماه گرم سال روزانه ۵ میلیون مترمکعب در مخزن ذخیره و در ماه‌های سرد سال روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب از آن باز تولید شود.

این مخزن در استان کهگیلویه و بویراحمد و فاصله ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است و وجود گاز در مخزن مختار با حفر نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۶۹ اثبات شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز