تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
رویدادی بزرگ در عرصه خبری

نمایشگاه رسانه‌های ایران در ایستگاه بیست و چهارم

نمایشگاه رسانه‌های ایران در ایستگاه بیست و چهارم
از دیروز، بیست‌‍وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از ۶ سال وقفه آغاز به کار کرده است. رویدادی بزرگ در عرصه خبری کشور که ثمرات آن می‌تواند تا مدت‌های مدیدی، ساحت جریان رسانه‌ای کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.
کد خبر: ۷۵۱۴۲

به گزارش معاصر، این رویداد فارغ از ثمراتی که برای رسانه‌های کشور دارد می‌تواند سهم بزرگی در ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه و آشنایی طبقات مختلف مردم با این مقوله مهم و جهانشمول داشته باشد. نمایشگاه مکانی است که می‌تواند پذیرای اقشار مختلف مردم در این ۴ روز باشد تا آنها بتوانند به صورت مستقیم با مدیران رسانه‌های برخط و مکتوب سراسر کشور دیدار داشته و هرگونه پرسشی که دارند را به‌صورت مستقیم با این مدیران در میان بگذارند. این رویداد مکان بسیار مناسبی برای تضارب آرا در حوزه‌های مختلف است که افراد می‌توانند بدون هیچ خودسانسوری، پرسش و نگرانی‌های خود راجع به مقولات موردنظرشان را با کارشناسان و اصحاب رسانه در میان گذاشته و زمینه گفت‌وگو و تعامل را فراهم آورند.

نمایشگاه همچنین در بخش‌های جنبی خود پذیرای چهره‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، ورزشی و . . . است که می‌تواند کمک بزرگی به چارچوب شفافیت نظرات کرده و مردم نیز به‌صورت مستقیم با چهره موردنظر خود دیدار و با آنها طرح‌مساله کنند.

همچنین محفل خوبی است تا اهالی رسانه، با یکدیگر دیدار داشته و به تبادل آرا مشغول شوند. فرصت‌های شغلی مطلوب یکی از ثمرات خوب نمایشگاه رسانه‌های ایران است. بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، به‌شکلی دورکار و حق‌التحریری فعالیت دارند و نمایشگاه فرصت بسیارخوبی برای یافتن فرصت‌های شغلی برای این عده از اهالی خبر است.

نمایشگاه همچنین در تراز اجتماعی و سیاسی، حرکت نوین و بالغی به حساب می‌آید تا آستانه آسیب‌شناسی جریان مطبوعاتی کشور به محک اهالی آن سپرده شود. همچنین فرصت بسیارخوبی برای عرض‌اندام بیشتر جریان رسانه‌ای کشور در تراز بین‌المللی است تا آنها را در جریان مقولاتی چون گردش آزاد اخبار در ایران و نبود ممیزی هدفمند قرار دهند. این رویکرد سیاسی جشنواره، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که می‌تواند خلل گسترده‌ای در تصویرگری آنچه بدخواهان ایران می‌خواهند در جهان بازتاب داشته باشد، ایجاد کرده و چهره واقعی ایران را به‌شکلی متمرکز از سوی رسانه‌های مختلف با گرایش‌های متنوع سیاسی و اجتماعی به تصویر بکشاند.

امروزه با توجه به گستره فناوری‌های نوین، تمام انسان‌های روی کره زمین نیازمندی بیشتری به مقولاتی چون سواد رسانه‌ای پیدا کرده‌اند. این مقوله با توجه به اهمیتی که در زندگی دنیای دیجیتال امروز دارد، در صدر نیازمندی‌های بشر قرار داشته و یکی از ملاک‌های باسوادی و تشخص مردم به حساب می‌آید. نمایشگاه رسانه‌های ایران فرصت بسیارمغتنی است تا مردم از نزدیک، با جریان رسانه‌ای کشور بدون هیچ ممیزی و روتوشی آشنا شده و سواد تجربی خود را در این حوزه تخصصی که نیاز هر روزه هر انسانی روی کرده خاکی است را ارتقا دهند. بنابراین باید این فرصت که پس از ۶ سال وقفه مقدور شده را مغتنم شمرد و از ظرفیت‌های پیدا و پنهان این رویداد، نهایت بهره‌مندی را به عمل آورد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار نجستم همیشه جز از راستی از امروز یکشنبه -۲۹ بهمن ماه- به مدت ۴ روز با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان مردم، اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

درهای سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) از امروز تا دوم اسفندماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقه‌مندان برای حضور و بازدید باز خواهد بود./ایرنا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز