تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
اختلاف در اردوگاه اصولگرایی بالا گرفت

چالش لیست و سرلیستی در اردوگاه رقیب

چالش لیست و سرلیستی در اردوگاه رقیب
اختلاف در اردوگاه اصولگرایی هر روز آشکارتر می‌‌شود، اختلافی که منکر آن می‌شوند، اما هر روز آشکارتر از دیروز می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که اختلافات میان سه گروه شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا (شریان و ۱۰ حزب کوچک) در اردوگاه اصولگرایان آن‌چنان است که آنها قادر نیستند تا روز انتخابات به اجماع برسند.
کد خبر: ۷۵۱۷۶

به گزارش معاصر به نقل از روزنامه آرمان ملی، قالیباف، باهنر و رسایی نیز به‌عنوان سرلیست‌های این سه ائتلاف انتخاب شده‌اند. قالیباف سرلیست شورای ائتلاف و رسایی سرلیست امناست و اختلاف در لیست‌های دیگر.

اخیرا مسئول کمیته انتخابات جبهه شریان، حمید رسایی با بیان اینکه اساسا شریان برای زدن زیر میز شورای ائتلاف تشکیل شده است، به‌طور صریح از ارائه لیست جدا از سوی این جریان و جریان تازه تاسیس امنا خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد: چون از نظر روش و منش انتخاباتی با شانا و تیم آقای قالیباف اختلاف داریم، دنبال ارائه لیست جدا هستیم. همزمان نظام‌الدین موسوی، دبیر شورای مرکزی اُمنا نیز روز گذشته اعلام کرد فهرست ۳۰ نفره ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران دوشنبه هفته جاری نهایی خواهد شد.

اختلاف اصولگرایان در این انتخابات بیش از گذشته است و هیچ گروهی حاضر به تمکین از گروه دیگر نیست. سه گروه شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا اگرچه در گذشته یک ریشه داشتند، اما اکنون منافع جای خود را به وحدت داده است.

روز گذشته هفته نامه ۹ دی پیش‌بینی کرده که رقابت اصلی در تهران برای انتخابات مجلس دوازدهم بین دو لیست دو طیف، ائتلاف شورای اصولگرایان نیروهای انقلاب (شانا) و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) خواهد بود.

هفته نامه سیاسی فرهنگی اجتماعی ۹ دی دیروز در صفحه اول خود با گمانه‌زنی درباره فهرست‌های انتخاباتی مطرح برای مجلس شورای اسلامی تیتر اصلی خود را به «رقابت اصلی در تهران بین دو لیست» اختصاص داده است.

این هفته‌نامه که به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حمید رسایی اصولگرا و نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شود به‌رغم تاکید مقامات ارشد نظام بر ضرورت حضور همه در جریان انتخابات ۱۴۰۲ و پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات و ضعف‌ها و همچنین بدون توجه به اخبار منتشر شده از سوی احزاب مختلف مبنی بر تلاش برای ارائه لیست یا حتی آمار منتشر شده از سوی دستگاه‌های مرتبط مبنی بر آماده بودن شرایط برای همه احزاب جهت حضور فعال در انتخابات با پیشداوری نسبت به تصمیم احزاب اصلاح‌طلب برای حضور، آنها را غرب‌گرا خوانده و دو لیست با سرلیستی محمدباقر قالیباف و حمید رسایی از طیف‌های مختلف اصولگرایی را به عنوان لیست‌های اصلی رقابتی در تهران منتشر کرده است.


*هجمه به اصلاح‌طلبان

این نشریه هجمه به رقیب را فراموش نکرد و نوشت: «همه احزاب و فعالان این جریان (اصلاح‌طلبان) که دارای بدنه اجتماعی هستند با تندروی، رویکرد تحریم انتخابات و قهر با صندوق‌های رای را برگزیده‌اند هرچند طیف‌هایی از میان احزاب مشارکتی و کارگزاران مخالف این رویکرد بوده و همچنان معتقد به حضور در انتخابات هستند اما در شهری مثل تهران تا این لحظه نمی‌توان برای اصلاح‌طلبان یک فهرست جدی با حضور افراد رای‌آور در نظر گرفت.

البته علی مطهری بنا دارد یک فهرست با سرلیستی خود از میان اصلاح‌طلبان ناشناخته معرفی کند که مطابق قرائن و شواهد هیچ اتفاق تاثیرگذاری را در میدان به دنبال ندارد.

در این گزارش پس از اشاره به طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی به «ائتلاف شورای اصولگرایان نیروهای انقلاب (شانا)»، «پایداری»، «امنا»، «جریان رائفی‌پور، محمد و غلامرضا» جمع‌بندی شده است: «اصلاح‌طلبان تقریبا بدون لیست جدی در انتخابات مجلس و خبرگان حضور دارند.

البته لیست خبرگان آن‌ها در تهران احتمالا جدی‌تر از مجلس شورای اسلامی باشد. شورای ائتلاف اصولگرایان مطابق روند دوره قبل فهرست انتخاباتی خود را تکمیل خواهد کرد که البته به دلیل حاکم‌بودن رویه‌های سهمیه‌بندی و وجود مدعیان زیاد کار راحتی را در پیش ندارد. فهرست جدی اصلی دیگر جریان انقلابی فهرست امنا که مجموعه‌ای از انقلابی‌های سیره سیاسی ائتلاف و قالیباف، انقلابی‌های مستقل و عدالت‌خواه و چهره‌های جوان و متخصص و معتقد به کارآمدی نظام و عقلانیت انقلابی آن را شکل داده‌اند.

بنابراین در تهران برای مجلس دو لیست اصلی وجود خواهد داشت که رقابت بین آن‌ها شکل می‌گیرد؛ لیست شانا و امنا. البته در پایان باز هم به این نکته تاکید می‌کنیم که این وضعیت را افرادی که به عنوان چهره‌های احتمالی در ۹ دی معرفی شده‌اند وضعیت فعلی و براساس وضعیت انتخابات تا این لحظه است و تا روز انتخابات و آغاز ایام انتخابات هر لحظه و به دنبال تصمیم هر یک از جریانات سیاسی ممکن است در چینش گروه‌ها، احزاب و چهره‌ها در انتخابات تغییر ایجاد شود.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز