تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
اعضای شورای اسلامی شهر تهران

بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه دفتر شهردار تهران

بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه دفتر شهردار تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودجه ۲۱۶۱ میلیارد تومانی را برای حوزه دفتر شهردار تهران با اکثریت آراء به تصویب رساندند.
کد خبر: ۷۵۱۸۹

به گزارش معاصر، اعضای شورای شهر تهران امروز در نوبت عصر یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران، بررسی بودجه حوزه دفتر شهردار تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: بودجه حوزه دفتر شهردار مشتمل بر ۱۸ بخش شامل حراست، شورا، مرکز حقوقی و اداره کل امور ایثارگران، یگان حفاظت شهرداری، سازمان بسیج و … است. در ابتدا شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود بودجه ۳۸۶۰ میلیاردی را برای این بخش پیشنهاد داده بود که با کاهش ۱۲۲۵ میلیارد تومانی در کمیسیون به رقم ۲۱۶۱ میلیارد تومان رسیدیم.

در ادامه نرجس سلیمانی در خصوص بودجه حوزه دفتر شهردار تهران تصریح کرد: مرکز حقوقی زیرمجموعه این بخش است که کارهای حقوقی شهرداری تهران را بر عهده دارد؛ لذا این رقم برای انجام کارهای حقوقی کفاف نمی‌دهد.

مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درباره بودجه حوزه دفتر شهردار تهران گفت: اگر ۳۰ میلیارد تومان به این بودجه اضافه شود مورد تأیید ما خواهد بود.

در ادامه سروری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز افزود: با توجه به وسعت مسائل حقوقی و دعاوی که در مرکز حقوقی شهرداری تهران دنبال می‌شود این بخش باید مورد تقویت قرار بگیرد. بودجه این بخش کاهشی بوده لذا باید بررسی کنیم و راهی برای کمک به این بخش پیدا کنیم.

در ادامه قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: امسال مصوب کردیم سازمان فناوری‌های نوین تشکیل شود اما مراحل قانونی تشکیل آن هنوز طی نشده، لذا می‌توانیم بدون حذف ردیف‌های آن این بخش را به فاوا انتقال دهیم و پس از طی شدن مراحل قانونی قابلیت جابجایی دوباره وجود دارد. همچنین مرکز تهران هوشمند نیز یکی از معاونت‌های سازمان فاوا بوده که در دوره قبل بدون تصویب مراحل قانونی تصمیم گرفته شد که به زیرمجموعه دفتر شهردار تهران منتقل شود که می‌تواند این هم بدون حذف ردیف‌ها به فاوا انتقال پیدا کند.

در ادامه اقراریان دیگر عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: ۲۵۰ میلیارد تومان به سقف بودجه سال آینده شهرداری تهران اضافه شود تا علاوه بر حل مشکل بودجه حوزه دفتر شهردار تهران اصلاحات و جابجایی‌ها برای کمیسیون برنامه و بودجه شورا کار مضاعف ایجاد نکند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز که زمان بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران حضور دارد، در خصوص بودجه حوزه دفتر شهردار تهران گفت: بخش حقوقی ما تا به امروز ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه رسیدگی به پرونده‌ها را داشته و حدود ۳۷۰ میلیارد تومان از پرونده‌هایی که محکوم شده‌ایم را پرداخت کردیم و ۱۹ هزار میلیارد تومان نیز به شهرداری تهران برگردانده شده، حال با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال آینده در این بخش ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب ضربه‌ای به شهر در خصوص پیگیری پرونده‌ها زده خواهد شد. از سوی دیگر به مجموعه‌های ما ابلاغ شده که سیستم‌های خود را تجهیز و صیانت نرم افزاری و سخت افزاری را اجرایی کنیم. به این ترتیب مواردی که به ما تحمیل می‌شود باید اعتباراتش تأمین شود. این معادله را شورا برای ما حل کند.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی رقم ۲۱۶۱ میلیارد تومان را به عنوان بودجه حوزه دفتر شهردار تهران به تصویب رساندند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز