تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
سخنگوی حزب ندای ایرانیان

«تک رأی» به کمک لیست علی مطهری می آید؟

«تک رأی» به کمک لیست علی مطهری می آید؟
​سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره لیست علی مطهری، بیان کرد: لیست ضعیفی نیست، در این لیست هم آقای مطهری هست و هم آقای بطحایی و تعدادی از نمایندگان اسبق قرار دارند. چهره‌هایی که با جامعه مدنی ارتباط خوبی دارند.
کد خبر: ۷۵۲۳۱

به گزارش معاصر به نقل از خبر آنلاین، روز گذشته، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، با حضور در نمایشگاه مطبوعات از لیست ۲۹ نفره این ائتلاف سیاسی در حوزه انتخابیه تهران رونمایی کرد و به فاصله ای کوتاه دومین لیست انتخاباتی از سوی علی مطهری تحت عنوان لیست «صدای ملت» منتشر شد.

لیستی که ترکیبی از چهره های اصلاح طلب، نمایندگان ادوار و اعتدالیون است.

امکانات حزب ندای ایرانیان در خدمت لیست صدای ملت

در همین راستا، سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، درباره برنامه ریزی انتخاباتی این حزب و همکاری با علی مطهری در بستن لیست صدای ملت، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «در حزب ندای ایرانیان ما بنای لیست دادن در شهر تهران را نداشتیم اما جمع‌بندی دوستان حزب این بود که از لیستی که آقای مطهری در شهران تهران به عنوان صدای ملت خواهند داد، حمایت کنیم.

یکی از کارهایی که بنابر تصمیم حزب انجام دادیم، گفتگو و رایزنی با سایر گروه های سیاسی هم‌فکر و نزدیک بود که در حال برنامه ریزی برای ارائه لیست بودند.»

وی ادامه داد: «از همه آن دوستان خواهش کردیم که لیست جداگانه‌ای ارائه نکنند و با گفتگو با آقای مطهری، از لیست ایشان حمایت کنند. حزب ندا هم در شهر تهران از همراهان خود خواست که به لیست آقای مطهری رای بدهند و امکاناتی را هم که دارد، در اختیار ستاد انتخاباتی صدای ملت قرار خواهد داد.»

ستاد انتخاباتی جداگانه‌ای تشکیل نخواهیم داد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که ستاد انتخاباتی هم تشکیل خواهید داد، گفت: «ستاد انتخاباتی جداگانه‌ای تشکیل نخواهیم داد، ظرفیت‌هایمان را در ستاد انتخاباتی صدای ملت قرار خواهیم داد و افرادی که تمایل به کارهای انتخاباتی هستند، در این ستاد مشغول به فعالیت خواهند شد.»

[«تک رأی» به کمک لیست علی مطهری می آید؟ /امکانات حزب ندای ایرانیان در اختیار لیست صدای ملت]

نورمحمدی با اشاره کاندیداهای حزب ندای ایرانیان در لیست صدای ملت، گفت: «ما در گفتگویی که با آقای مطهری داشته و مورد مشورت قرار گرفتیم، از ایشان درخواست کردیم که چهره‌های جوان، تحصیل‌کرده و توانمند را حتما در لیست خودشان قرار بدهند.

خصوصا جوانانی که گرایش سیاسی توسعه‌گرا و آزادی خواهانه دارند. در لیستی هم که آقای مطهری تهیه کردند بسیاری از دوستان جوانان هم‌فکر و خوش‌فکر وجود دارند که به حزب ندا هم نزدیک هستند.»

شانس مطهری برای ورود به مجلس بیشتر است

وی درباره ناشناخته بودن برخی کاندیداها نیز گفت: «خیر، نسل دومی‌هایی هستند که در بین جریان اصلاحات هم شناخته شده‌اند. تمام جوانانی که در لیست قرار گرفتند، مورد توصیه حزب ندای ایرانیان بودند.»

سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره برنامه ریزی ها برای جذب «تک رای»ها در انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: «بخشی از مردمی که در شهرهای بزرگ رای می دهند، ممکن است گرایش فکری و سیاسی خاصی نداشته باشند و به لیست رای دهند، اما ممکن است به برخی از افراد و چهره هایی که اعتماد داشته باشند به صورت جداگانه رای بدهند. به طور مثال، تفاوت آرایی که آقای دکتر عارف در انتخابات مجلس دهم با نفر بعدی خودشان داشتند نزدیک ۵۰۰ هزار رای بود.»

مطهری در تهران «تک رأی» دارد

وی افزود: «در انتخابات مجلس یازدهم، آقای قالیباف با نفر بعد از خود حدود ۴۰۰ هزار رای، تفاوت آرا داشت. این ۴۰۰ هزار نفر قطعا به لیست رای نداده بودند و به شخص خود آقای قالیباف رای داده بودند.

طبیعتا بین چهره‌هایی که در تهران کاندیدا شدند، آقای مطهری یکی از شناخته شده‌ترین افراد است که بخشی از آرای تک را به خود اختصاص می‌دهد و شانس ایشان را برای ورود به مجلس از سایر افراد بیشتر می‌کند.»

لیست صدای ملت قوی است

وی درباره لیست علی مطهری، بیان کرد: «لیست ضعیفی نیست، در این لیست هم آقای مطهری هست و هم آقای بطحایی و تعدادی از نمایندگان اسبق قرار دارند. چهره‌هایی که با جامعه مدنی ارتباط خوبی دارند، چند پزشک و اساتید دانشگاه خوبی در لیست قرار دارند.

من فکر نمی‌کنم که این لیست، لیست ضعیفی باشد و لیست قوی است. تصوری که وجود دارد این است که پایگاه اجتماعی که می‌تواند به این لیست رای بدهد، ممکن است در انتخابات شرکت نکند.»

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که لیست صدای ملت ممکن است ترس را در اصولگرایان ایجاد کند که لحظه آخر به لیست واحد برسند، گفت: «خیر، این برداشت را ندارم. کمااینکه روز گذشته لیست شورای وحدت هم منتشر شد و لیست جداگانه‌ای را ارائه دادند.

آنان به چهره‌ها نگاه نمی‌کنند بلکه به مردم و پایگاه اجتماعی نگاه می‌کنند. اگر برداشت اصولگرایان این باشد که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، حتما دچار ترس خواهند شد اما اگر احساس کنند مردم در انتخابات حضور ندارند و عمدتا طرفداران خود شرکت می‌کنند ترسی از لیست چهره‌های اصلاحات و میانه‌رو ندارند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز