تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از پالایشگاه آبادان

محمد اسلامی در این نشست گفت: پالایشگاه آبادان به راستی چشم و چراغ ایران است و نباید در توسعه آن ذره ای تردید کرد.
کد خبر: ۷۵۲۳۸

به گزارش معاصر، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه سفر به آبادان نشستی با روسا و مدیران این شرکت داشت و از پالایشگاه آبادان بازدید کرد.

محمد اسلامی در این نشست گفت: پالایشگاه آبادان به راستی چشم و چراغ ایران است و نباید در توسعه آن ذره ای تردید کرد.

وی با تاکید بر اینکه احداث پالایشگاه آبادان در یک صده پیش با اهداف چپاولگرانه انگلستان صورت گرفته که تا هم اکنون نیز به روش های نوین ادامه دارد، قطع وابستگی پالایشگاه آبادان به آنها را عاملی در تبدیل شدنش به نقطه اراده آفرین و اقتدار دانست.

اسلامی در ادامه بیان کرد: باید زنجیره ارزش را توسعه بخشید و فرآورده هایی با بهترین کیفیت را تولید کرد که این کار با افزایش ظرفیت امکان پذیر می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اتکا به توان و نیروهای مستعد داخلی را رمز دستیابی به اقتدار خواند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این نشست یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت و انرژی هسته ایران را سراسر خاطرات خوش از تبدیل خیال به واقعیت خواند.

حکیم قیم در ادامه به نقاط اشتراک پالایشگاه آبادان و سازمان انرژی اتمی کشور پرداخت و گفت: انرژی هسته ای و پالایشگاه آبادان هر دو در معرض شدیدترین حملات و تهدیدهای ظالمانه قرار داشتند و نام پالایشگاه آبادان بعد از انرژی هسته ای و نهادهای نظامی در هرکجا که منافع اقتصادی آمریکا به خطر بیافتد در لیست تحریم ها و تهدیدها قرار می گیرد.

وی پیشرفت انرژی اتمی کشور را مایه دلگرمی و پشتوانه حرکت رو به جلو شرکت پالایش نفت آبادان دانست و از رشد ظرفیت و شمار تولیدات این شرکت از ۱۱ به ۱۹ فرآورده در سال جاری، به عنوان بخشی از دستاوردهای آن یاد نمود.

به گفته مدیر عامل پالایشگاه آبادان، این شرکت پالایشی ۲۵ درصد تولیدات محصولات نفتی ، ۱۸ درصد بنزین و ۲۳ درصد تولید نفت و گاز کشور را عهده دار است و برای پیشرفت، خدمت به مردم و عمل به منویات مقام معظم رهبری همچنان در تلاش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف حضور خود در پالایشگاه آبادان، اظهار کرد: انرژی اتمی کشور فناوری هایی در اختیار دارد که علاوه بر به کارگیری در فرآیندهای اتمی در دیگر صنایع هم از نقش و جایگاه برخوردار است و در بخش های مختلف شرکت های نفتی از جمله ابزار دقیق در بحث سامانه های کنترل و اندازه گیری جریان گاز و مایع، کاربرد فراوان دارد.

اسلامی با بیان اینکه امروزه انرژی اتمی در حوزه نفت، پتروشیمی، سیمان و سلولز در حال استفاده است و آمادگی دارد در  کنار هر صنعتی که به دنبال قطع وابستگی ها است، قرارگیرد. دلیل حضور امروز خود را مشارکت در طرح های توسعه ای پالایشگاه آبادان اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز با استقبال از همکاری دوجانبه، اظهار کرد: با توجه به طرح های توسعه ای پالایشگاه آبادان بدون شک استفاده از تکنولوژی می تواند روند کارها را آسانتر سازد.

قیم افزود: با پیشرفت های خوب دانش اتمی کشور‌، همکاری دوجانبه و حضور امروز رئیس سازمان انرژی اتمی در پالایشگاه آبادان می تواند روزنه امیدی برای پیشرفت های فناوری های هسته ای در علوم زیست محیطی و فرآیندی این پالایشگاه باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز