تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
شرکت ایران خودرو

چرایی افزایش ۸۵ درصدی زیان ایران خودرو و زمزمه گرانی‌ها در سال آینده!

چرایی افزایش ۸۵ درصدی زیان ایران خودرو و زمزمه گرانی‌ها در سال آینده!
شرکت ایران خودرو با اعلام دلایل افزایش ۸۵ درصدی زیان عملیاتی در نیمه نخست سال، زمزمه افزایش قیمت محصولات در سال آینده را سر داد!
کد خبر: ۷۵۲۶۹

به گزارش معاصر، شرکت ایران خودرو در خصوص دلایل افزایش ۸۵ درصدی زیان عملیاتی در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، توضیح داد.

بر اساس این گزارش، “خودرو” اعلام کرد: افزایش زیان عملیاتی شرکت در نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه قبل ناشی از افزایش قیمت خرید مواد و قطعات در کنار سرکوب قیمت‌های فروش محصولات به دلیل وجود قیمت گذاری دستوری بود.

قیمت خرید خودرو متناسب با تورم

قیمت خرید مواد و قطعات متناسب با تورم قیمت نهاده‌های تولید نظیر ورق، آلومینیوم، سرب، اقلام پلیمری، رشد نرخ ارز و دستمزد مصوب وزارت کار افزایش یافته اما در مقابل قیمت فروش محصولات به صورت دستوری و بر پایه اطلاعات قیمتی دوره زمانی گذشته و بدون لحاظ تورم دوره جاری بر مبنای صورت‌های مالی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ و نرخ دلار ۲۶ هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

این امر منجر به افزایش قابل توجه تفاوت قیمت تمام شده نسبت به درآمد حاصل از فروش محصولات و تشدید زیان به شرکت شده است.

با پیگیری‌های مستمر هیات مدیره شرکت از ابتدای سال و مکاتبات مکرر با مراجع ذی‌ربط در نهایت شورای رقابت در مهر ماه قیمت فروش ۸ محصول ارتقا یافته این شرکت را با نرخ‌های نسبتا مناسبی تعیین کرد که از این بابت امید می‌رود در سال آینده با روند افزایشی تولید این محصولات و از طرفی برنامه تولید محصولات جدید و انتظار اخذ قیمت مناسب برای آنها زیان شرکت روند کاهشی داشته باشد.

ایران خودرو در نیمه نخست سال بالغ بر ۱۹.۸ هزار میلیارد تومان زیان عملیاتی داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز