تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

نشست هم اندیشی برپایی اولین نمایشگاه موزه ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب برگزار شد

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهمیت این رویداد تاکید کرد: برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت نفت نمایشگاه‌ موزه‌ها و اسناد صنعت نفت‌ طراحی و برنامه ریزی گردیده است.
کد خبر: ۷۵۲۸۶

به گزارش معاصر، در این نشست که روز یکشنبه 29 بهمن 1402 با حضور رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، معاون خدمات رفاهی و اجتماعی مدیریت عملیات غیر صنعتی، رئیس انتشارات تبلیغات و رسانه ها، مشاور و نماینده مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز، رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران و نمایندگان روابط عمومی شرکت ها و مدیریت های تابعه، در سالن شهید مجدزاده برگزار گردید، حضار بر همفکری و اجماع نظر جهت برپایی هرچه باشکوه تر این رویداد تاکید نمودند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک اعیاد شعبانیه در اهمیت این رویداد تاکید کرد: برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت نفت نمایشگاه‌ موزه‌ها و اسناد صنعت نفت‌ طراحی و برنامه ریزی گردیده است.

مهندس سعید آتشبار با اشاره به نقش محوری نفت و اکتشاف آن در تاریخ معاصر کشور، تصریح کرد: ناظر به ظرفیتی که در صنعت نفت جنوب وجود داشته از ابنیه قدیمی تا ادوات اولیه استخراج و فرآوری نفت همچنین اسناد منحصر به فرد موجود، اقدام در جهت  بازنمایی این ظرفیت ها می تواند به مثابه یک اقدام اثرگذار فرهنگی تلقی گردد.

در ادامه مجید کیوانی کارشناس موزه ها و اسناد تاریخی مناطق نفت‌خیز جنوب، به عنوان دبیر نشست حاضر به ارائه اهداف، توانمندی ها و نیازهای برگزاری نمایشگاه پرداخت، وی معرفی تاریخ صد ساله صنعت نفت تا به امروز، تفاوت پیشرفت صنعت نفت قبل و بعد از انقلاب ۵۷ و جذب مسافرین راهیان نور و و شهروندان به ویژه دانش آموزان، را از اهم اهداف تعیین شده برای این رویداد برشمرد.

نماینده مدیر برنامه ریزی تلفیقی به عنوان یکی از سخنرانان نشست ضمن تکریم اقدام مبدعانه روابط عمومی در برنامه ریزی و سازماندهی نمایشگاه حاضر که برای نخستین بار حادث می گردد، تصریح نمود: گستره توانمندی و فعالیت صنعت نفت در جنوب کشور واجد این ظرفیت است که نمایشگاه موزه ها به صورت دائمی استقرار یابد و ما یقینا این هدف را دنبال خواهیم نمود.

در ادامه این نشست نمایندگان دیگر شرکت های حاضر ضمن تبیین توانمندی های شرکت متبوع خود جهت مشارکت موثر در برگزاری با شکوه نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت، با اشاره به ظرفیت ها و اثرگذاری صنعت نفت جنوب بعنوان پایتخت نفت کشور، به اتفاق خواستار برنامه ریزی جهت استقرار نمایشگاه دائمی صنعت نفت گردیدند.

پس از خاتمه نشست حضار از مکان مشخص شده برای برگزاری نمایشگاه در مرکز آموزش علمی و کاربردی و هنرستان فنی سابق که به لحاظ معماری و ادوات قدیمی موجود، کاملا مناسب میزبانی از چنین رویدادی است، به صورت میدانی بازدید به عمل آوردند.

پایان بخش این جلسه اقامه نماز جماعت در نمازخانه مرکز آموزش علمی کاربردی شهید باهنر در فضایی بسیار صمیمانه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز