تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

افت قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (9 اسفند ماه) 1402

قیمت نفت در معاملات امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) بازارهای آسیا در پی چشم‌انداز تأخیر در چرخه کاهش نرخ بهره آمریکا و افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت.
کد خبر: ۷۵۳۴۳

به گزارش معاصر، به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) بازارهای آسیا در پی چشم‌انداز تأخیر در چرخه کاهش نرخ بهره آمریکا و افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت و افزایش روز سه‌شنبه (هشتم اسفندماه) ناشی از اخبار اوپک‌پلاس را که ممکن است کاهش تولید را افزایش دهد، جبران کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۳ و ۲ دقیقه بامداد روز چهارشنبه به وقت گرینویچ با ۳۰ سنت یا ۰.۳۶ درصد افت به ۸۵ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۸ سنت افت، ۷۸ دلار و ۵۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

میشل بومن، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد: با توجه به ریسک‌های افزایش برای تورم که می‌تواند پیشرفت در کنترل فشار قیمت‌ها را متوقف کند، یا حتی به احیای آنها منجر شود، عجله‌ای برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا نداریم.

جفری اشمید، رئیس بانک مرکزی در کانزاس سیتی هم روز دوشنبه سخنانی مشابه را بیان کرد.

واندانا هاری، بنیانگذار ارائه‌دهنده تحلیل بازار نفت وندا اینسایت در این باره گفت: با توجه به کاهش صبح امروز و جبران افزایش قیمت ۲ جلسه معاملاتی پیشین، مقداری سود در بازارها وجود دارد.

وی تصریح کرد: ترکیب عواملی مانند افزایش هفتگی ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا براساس گزارش مؤسسه نفت آمریکا و تداوم امیدواری‌ها به دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه طی روزهای آینده نیز بر کاهش قیمت نفت اثرگذار بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز