تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

ابراز امیدواری وزیر نفت به توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه

نشست محدود هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه امروزبا هدف بررسی اقدام‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف اقتصادی برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۴

به گزارش معاصر، نشست محدود هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه با هدف بررسی اقدام‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف اقتصادی برگزار شد.

در این نشست، اقدام‌های انجام شده در صنایع نفت و گاز و همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های راه و مسکن، استاندارد، مناطق آزاد تجاری و .... مطرح و بررسی شد.

اوجی در ابتدای این نشست با تأکید بر همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز گفت: با توجه به اهمیت همکاری دو کشور در صنعت نفت، مذاکراتی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه در همه زمینه‌های اقتصادی امکان همکاری فعال دارند، تصریح کرد: در دیدار با محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری مذاکراتی سازنده برای توسعه همکاری‌ها انجام شد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به این مذاکرات امیدواریم همکاری‌ها بین دو کشور توسعه یابد.

در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در این نشست با اشاره به ملاقات امروز خود با معاون اول رئیس‌جمهوری و پیگیری مسائل تجاری و اقتصادی دو کشور، گفت: در سفر دسامبر پارسال سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به مسکو، رؤسای‌جمهوری دو کشور، انرژی را موضوع کلیدی همکاری‌های دوجانبه دانستند.

وی افزود: با توجه به حضور رؤسای شرکت‌های بزرگ نفت و گاز روسیه در این نشست امیدواریم مسائل باقیمانده در حوزه‌های تجاری و اقتصادی پیگیری شود.

معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر گفت: هم‌اکنون زمان زیادی برای تنظیم بیانیه این نشست انجام شده و تلاش می‌شود درباره انتقال گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) دقت بیشتری داشته باشیم.

نواک با اشاره به همکاری فعال ایران و روسیه در اتئلاف اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ادامه داد: دو کشور در این ائتلاف همکاری‌های نزدیکی دارند.

وی ادامه داد: تلاش داریم در قالب همکاری‌های سازمان شانگهای برای تشکیل قطب انرژی که به ابتکار ایران مطرح شده است، مذاکرات سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشیم و آماده بررسی این موضوع هستیم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های روس در صنعت نفت ایران طی سال‌های اخیر گفت: برای نمونه شرکت زد ان وستوک در توسعه پنج میدان نفتی ایران مشارکت دارد.

نشست عمومی هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد و در حضور رؤسای ایرانی و روس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور، ۶ سند همکاری امضا می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز