تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
اگر تغییر می خواهید، به ما رای بدهید

بیانیه فهرست «صدای ملت» خطاب به مردم

بیانیه فهرست «صدای ملت» خطاب به مردم
اعضای لیست صدای ملت در بیانیه ای خطاب به مردم اعلام کردند: اگر خواهان تغییر وضعیت فعلی هستید به فهرست کامل صدای ملت رای دهید تا نمایندگانی متفاوت از آنچه اکنون هست و شما را گله‌مند و ناراحت کرده‌اند، راهی مجلس شوند.
کد خبر: ۷۵۳۶۱

به گزارش معاصر، متن بیانیه فهرست صدای ملت به شرح زیر است:

باسمه تعالی

مردم عزیز ایران

شهروندان گرانقدر تهران

سلام و درود به نجابت، صبوری و صلابت شما

ما هم مثل اکثریت شما طاقت‌مان از وضعیت نامطلوب فعلی طاق شده است!

از اینکه انبوهی از جوانان کشورمان هنوز شغل مناسبی ندارند؛ در حالی که دوره جوانی از کف‌شان می‌رود، نگرانیم!

از شنیدن خبر مهاجرت جوانان نخبه‌ای که درد غربت را به زندگی توأم با استرس در کشور ترجیح می‌دهند و می‌روند، ناراحتیم!

از شنیدن دائم خبرهای ناگوار و وعده‌های بی‌اعتبار خسته شده‌ایم!

از اخراج استادان فرهیخته و با سواد و دانشجویان نخبه گله‌مندیم و طاقت دیدن جوانانی را که به جرم اعتراض مدنی آسیب می‌بینند، نداریم!

از اینکه به اعتراض و انتقادهای زنان و دخترانمان توجه نمی‌شود، شاکی هستیم! از تهدید و تحدید رسانه‌ها، بازخواست، بازداشت و زندانی شدن خبرنگارانی که فقط وظیفه‌شان را انجام داده‌اند یا فسادهای سیستمی را افشا کرده‌اند، گله‌مندیم!

از تصویب برخی قوانین بی‌خاصیت و بحران‌آفرینی که دگم‌اندیشان برای تأمین منافع و استمرار حضورشان در مجلس و دولت پیشنهاد و تصویب کرده‌اند، راضی نیستیم!

ما با رجزخوانی برای مردم و تهدید جوانان مخالفیم و معتقدیم توجیه و اقناع با زبان نرم و خوش‌خلقی ممکن است نه با زبان زور و تهدید!

ما با دغدغه‌های پدیدآورندگان و هنرمندانی که دائم در محدودیت قرار می‌گیرند، همراهیم.

ما به عملکرد مجلس و دولت فعلی در سیاست خارجی منتقدیم؛ چرا باید ایران ما در صحنه بین‌المللی و منطقه دشمنان فراوان داشته باشد و در دامان چند کشور خاص بیفتد؟ چرا باید گره کور تحریم‌ها باز نشود؟

ما از همه کسانی که قول دادند و عمل نکردند، عهد بستند و وفا نکردند، شعار دادند و توجه نکردند، روی گردانیم!
ما هم مثل شما برای وضعیت امروز میهن‌مان، برای ایران‌مان با این همه منابع و استعداد و مردم نجیب و با شرافت، نگرانیم و آمده‌ایم تا با تغییر وضعیت، طرحی نو در اندازیم.

... و اما با این همه درد و غصه؛ منطقی‌ترین راه تغییر و نجات از وضعیت بغرنج فعلی را اعتراض از طریق صندوق رای می‌دانیم. سایر راه‌های توأم با خشونت یا قهر را خردمندانه نمی‌دانیم چون خسارت‌بار، زمانبر، فرساینده و شاید به عمر ما و شما و نسل حاضر قد ندهند.

تغییر از مسیر انتخابات و رای اعتراضی به فهرستی از چهره‌های متفاوت، توسعه‌گرا و خواهان تغییر راهی‌ست که هنوز فرصت را برای تغییر ایجاد می‌کند.

ما آمده‌ایم که از اجرای دقیق اصول قانون اساسی دفاع کنیم و مدافع آزادی‌های مدنی، حقوق شهروندی، حقوق رسانه‌ها، حقوق تجارت و صاحبان کسب‌وکار باشیم و به دگم‌اندیشی و افراطی‌گری پشت پا زنیم.

امروز اعتدال و عقلانیت گمشده سیاست داخلی و خارجی ایران است. عده‌ای با افراط و دگم‌اندیشی از این‌ور بام افتاده‌اند و عده‌ای با تفریط و ملاحظه‌گری از آن‌ور بام سقوط کرده‌اند. در این میانه، مردم مظلوم و نجیب ایران، متحیر و ناراحت از این افراط و تفریط، تشنه اعتدال و عقلانیت هستند تا کشورشان به مسیر توسعه بازگردد و آسایش و آرامش بر کشور حاکم شود.

مجلس فعلی به جای آنکه وکیل ملت باشد وکیل دولت است و با مصلحت‌اندیشی از وظیفه نظارت خود بر عملکرد دولت و سایر نهادهای اثرگذار نظام بازمانده. این مجلس از رأس امور نزول کرده و قدرت و اعتبار خویش را در قانونگذاری و نظارت از دست داده است.

مجلس آتی باید جایگاه عقلایی باشد که با دانش، خردمندی، شجاعت و اعتدال، مسیر توسعه کشور را از میان سنگلاخ‌های پیش رو هموار کنند و ایران عزیز ما را به مقصدی آرام و کشوری توسعه‌یافته برسانند. صدای ملت فهرستی متفاوت از تخصص‌های متنوع و مروج اعتدال و عقلانیت است.

ما با صدای ملت آمده‌ایم تا دوباره وحدت و انسجام ملی را به جامعه بازگردانیم و دوباره هویت ایرانی‌اسلامی را احیا کنیم. ما آمده‌ایم که قطار توسعه را به ریل اصلی باز گردانیم.

شهروندان عزیز

اگر با ما هم‌داستانید و خواهان تغییر وضعیت فعلی، دعوت خالصانه ما را بپذیرید و به «فهرست کامل صدای ملت» رای دهید تا نمایندگانی متفاوت از آنچه اکنون هست و شما را گله‌مند و ناراحت کرده است، راهی مجلس شوند. بسم‌الله

اعضای فهرست صدای ملت

بیانیه فهرست «صدای ملت» خطاب به مردم/ اگر تغییر می خواهید، به ما رای بدهید

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز