تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت

چرا کویت به تاجران ایرانی ویزا نمی‌دهد؟

چرا کویت به تاجران ایرانی ویزا نمی‌دهد؟
رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران و کویت گفت: امکان ورود تاجران ایرانی جدید به بازار کویت وجود ندارد.
کد خبر: ۷۵۳۷۶

بنابر گزارش معاصر، هانی فیصلی، رییس پیشین اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت، گفت: کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه تاجران ایرانی سختگیری زیادی دارد و به عبارت دیگر امکان ورود تاجران جدید به بازار کویت وجود ندارد و تنها ویزای تاجرانی که تاکنون در بازار این کشور فعالیت داشته‌اند تمدید می‌شود.

فضای سیاست خارجی کویت بسته‌تر است

وی افزود: این کشور بر خلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس به اقتضای سیاست‌های داخلی خود فضایی بسته و قوانین مخصوص به خود را دارد و نه تنها برای تجارت حتی برای گردشگری هم به خارجی‌ها ویزا نمی‌دهد. با این حال آن طور که از اخبار برمی‌آید گشایش‌هایی هرچند کوچک در دادن ویزا دارد حاصل می‌شود و رویکرد امیر جدید این کشور به گشودن درهای این کشور به سوی جهان به ویژه کشورهای همسایه است.

فیصلی ارزش تجارت جهانی کویت را سالانه ۳۲ میلیارد تا ۳۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم ایران از تجارت به بازار کویت حدود ۱۵۰ میلیون دلار است و غالب صادرات ایران به کویت را مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان تشکیل می‌دهد با این حال صنایع دستی، فرش و مبلمان هم در گروه کالاهایی قرار دارد که از ایران به کویت می‌رود و حجم واردات کالا از مبدا کویت به ایران بسیار ناچیز است.

رییس پیشین اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت یادآور شد: با این حال ایران به مردم کویت ویزا می‌دهد و کویتی‌های زیادی هستند که برای تجارت و گردشگری به ایران می‌آیند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز