تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
مرکز مبادله ایران

اعلام جزئیات حراج سکه طلای دولتی

اعلام جزئیات حراج سکه طلای دولتی
شرایط حضور در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران اعلام شد. عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند.
کد خبر: ۷۵۳۸۶

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، شرایط حضور در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران اعلام شد عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند.

این حراج در روز ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و در این مرحله سکه‌های طلای با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

شرایط حضور در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران اعلام شد. ایسنا در این زمینه نوشت که عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند. این حراج در روز ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و در این مرحله سکه‌های طلای با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی  اعلام می‌شود.

مرکز مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، توضیح داد متقاضیان خرید، همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی هستند و می‌توانند از طریق مراجعه مستقیم به سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران به آدرس www.market.ice.ir می‌توانند در حراج سکه شرکت کنند.

براساس‌این عرضه انواع سکه طلای بهار آزادی در سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام می‌شود و افراد برای خرید باید در این مرکز  ثبت‌نام کنند.

همچنین آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه، در سایت این مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

بر‌اساس توضیحات ایسنا هر متقاضی، باید قیمت پیشنهادی مدنظر خود را در سامانه ثبت کند. متقاضیان در اعلام قیمت پیشنهادی دقت کافی داشته باشند؛ چرا‌که در صورت برنده‌شدن، قیمت ثبت‌شده مبنای انجام معامله است. ضمنا باید به این نکته توجه داشت که ثبت قیمت پایین ممکن است باعث برنده‌شدن شما نشود. بدیهی است که بهترین قیمت‌‌ها در مقایسه با دیگر شرکت‌‌کنندگان ملاک برنده‌شدن یا نشدن است و کارمزد خریدار به ازای خرید هر قطعه سکه طلا معادل یک در هزار ارزش معامله است. همچنین روزهای حراج پس از تعیین از سوی بانک مرکزی، در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس اینترنتی www.ice.ir اعلام می‌شود.

گفتنی است پس از ثبت سفارش از طرف متقاضیان خرید، مرتب‌سازی و اولویت‌بندی سفارش‌ها براساس بالاترین قیمت پیشنهادی انجام می‌شود. در صورت برابری قیمت‌ها، مرتب‌سازی بر‌اساس زمان ثبت سفارش انجام می‌شود. در نهایت سکه طلا بر‌اساس اولویت‌بندی از بالاترین اولویت به پایین‌‌‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین در صورت برابری قیمت‌ها، مرتب‌سازی بر‌اساس زمان ثبت سفارش انجام می‌شود. در نهایت سکه طلا براساس اولویت‌بندی از بالاترین اولویت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و برنده حراج سکه طلا باید برای دریافت فیزیکی سکه طلا به شعبه بانک ملی که در مرحله ثبت‌‌نام انتخاب کرده است،مراجعه کند.

برنده حراج سکه طلا می‌تواند برای تحویل فیزیکی سکه طلا از شعبه منتخب، از هفت روز کاری پس از تخصیص تا هفت روز کاری بعد از آن اقدام کند و متقاضی خرید در زمان دریافت سکه باید به ازای دریافت هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه یا ربع سکه) مبلغ 300 هزار ریال به شعبه بانک ملی پرداخت کند.

در صورت تأخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به مدت هفت روز کاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه یا ربع سکه) مبلغ 500 هزار ریال روزانه، سکه خود را تحویل بگیرد.

مراجعه‌نکردن متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر ۲۱ روز کاری از روز معامله به خاتمه خود‌به‌خود معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر کارمزد و هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز