تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت:

تمركز بر یك سوخت در سبد انرژی كشور اشتباه است

تمركز بر یك سوخت در سبد انرژی كشور اشتباه است
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیشترین تمرکز بر استفاده از یک سوخت در سبد انرژی کشور بود، گفت: این تصمیم اشتباه بود زیرا در شرایط اوج مصرف با چالش روبه‌رو می‌شویم.
کد خبر: ۷۵۴۴۳

به گزارش معاصر به نقل از شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی، حساب و بازار بهینه‌سازی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی، همچنین اجتماعی ایران اسراف همیشه مذموم است، اظهار کرد: با این حال بد مصرف کردن سبب ناترازی انرژی در کشور شده است.

وی ادامه داد: ناترازی انرژی از سال‌ها پیش مطرح شده و وزارت نفت در افزایش تولید به‌ویژه انرژی گاز تلاش جدی داشته است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تأکید کرد: البته در همان سال‌ها نیز اینکه سبد انرژی بر یک انرژی متمرکز شود، هشدارهایی داده شد و سرانجام در شرایط اوج مصرف با بحران روبه‌رو می‌شویم.

زیدی‌فرد با اشاره به اینکه در تمام بخش‌های کشور به‌دنبال کنترل مصرف هستیم، گفت: رئیس‌جمهوری به‌صورت جدی موضوعات بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت را دنبال می‌کند.

وی افزود: همه نسبت به اهمیت موضوع آگاه شدند و باید با سرعت بیشتری اقدام کنیم، زیرا در غیر این صورت با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تأکید کرد: در خصوص ماده ۱۲ چالش‌های متعددی داشتیم.

زیدی‌فرد با اشاره به پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس گفت: این گام بزرگی است و می‌تواند تحول بزرگی در کشور در خصوص بهینه‌سازی انرژی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تغییر در قیمت انرژی چندان مطلوب نیست، اظهار کرد: تنها راه بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز