تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
به نوشته سی‌ان‌ان

مسیر ترامپ هموارتر شد/ نیکی هیلی تا ساعاتی دیگر کنار می‌کشد

مسیر ترامپ هموارتر شد/ نیکی هیلی تا ساعاتی دیگر کنار می‌کشد
سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه خبر داد: تا ساعاتی دیگر نیکی هیلی از رقابت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کنار می‌کشد.
کد خبر: ۷۵۴۶۸

به گزارش معاصر، نیکی هیلی از رقابت‌های ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه خارج می‌شود و مسیر را برای دونالد ترامپ هموار می‌کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، به گفته منابع آگاه، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد که از رقابت‌های ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان خارج می شود و مسیر را برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق هموار می کند.

هیلی به عنوان تنها رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان ظاهر شده بود. در حالی که ترامپ در ۱۴ رقابت از ۱۵ رقابت حزب جمهوری خواه در روز سه‌شنبه بزرگ را پیروز شد، هیلی تنها با غلبه در رقابت ایالت ورمونت توانست رنگ پیروزی را ببیند.

در مجموع انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه بزرگ، هیلی تنها ۴۳ امتیاز به دست آورد، در حالی که ترامپ ۷۶۴ امتیاز را کسب کرد.

قبل از انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی در ماه فوریه، هیلی قول داده بود که در رقابت‌های انتخاباتی تا سه‌شنبه بزرگ در ۵ مارس باقی بماند و گفت که به رقابت در انتخابات مقدماتی تا زمانی ادامه می‌دهد «که آخرین نفر رای دهد، زیرا من به آمریکای بهتر و درخشان‌تر اعتقاد دارم. آینده‌ای برای بچه‌های ما.»

هیلی که سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد بود، آخرین کاندیدای اصلی از میان ده‌ها نامزدی بود که در رقابت با رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه شکست خورد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز