تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
اولین آئین تجلیل از آمران به معروف

وزیر کشور درباره حجاب چه دستور تازه‌ای داد؟

وزیر کشور درباره حجاب چه دستور تازه‌ای داد؟
وزیر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد.
کد خبر: ۷۵۵۰۵

به گزارش معاصر و به نقل از مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر جمعه در اولین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه برخی نسبت به حجاب معاند هستند و برخی دیگر اساس موضوع حجاب را نمی‌فهمند، افزود: کشف حجاب اجباری از پیش از انقلاب بوده است که رضاخان به جهت جلوگیری از مقاومت فرهنگی ملت ایران در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ حجاب ما در برابر فرهنگ پوسیده و مبتذل غربی است، گفت: لازم است در برابر بی‌حجابی بایستیم. کشف حجاب را می‌خواهند به زور به ملت ایران تحمیل کنند و اگر بانویی بخواهد حجاب خود را رعایت کند با برچسب‌های مختلف سعی در تخریب وجهه او می‌کنند. حجاب امری قانونی شرعی و اخلاقی است لذا برای حجاب نباید دچار انفعال شویم.

وزیر کشور ادامه داد: ما با حسن نیت می‌گوئیم افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، با بی‌اطلاعی فریب دشمن را می‌خورند.

وحیدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب، گفت: همه باید حمایت کنند و قانون هم همین را می‌گوید که اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمی‌خواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد. حجاب یک باید برای مؤمنین و یک الزام است، لذا نیازی به مجوز ندارد.

وی با بیان اینکه البته امر به معروف و نهی از منکر چارچوب خود را دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم زبانی است در مراحل بعدی مسئولیت قوه قضائیه است که به عنوان جرم به آن نگاه کرده و رسیدگی کند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم و به همه شما بگوییم دچار انفعال و سردی نشوید. حجاب یک امر شرعی و زیرساختی است.وی خاطرنشان کرد: نباید پدیده‌ای که حراست جامعه و وحدت جامعه را خدشه‌دار می‌کند وجود داشته باشد. دشمن فقط به دنبال لطمه به حجاب نیست، حجاب مقدمه و شروعی برای دشمنان است که به حیا خدشه وارد کنند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز