تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
برتری پرسپولیس مقابل فولاد

رونمایی از بهترین پرسپولیس فصل؛ 90 دقیقه تا صدر

رونمایی از بهترین پرسپولیس فصل؛ 90 دقیقه تا صدر
پرسپولیس و فولاد جمعه شب در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی چهار بر دو قرمز پوشان پایتخت به پایان رسید.
کد خبر: ۷۵۵۰۹

به گزارش معاصر، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه ماقبل پایانی خود رسید و بعد از آنکه سپاهان در خانه برابر پیکان شکست خورد، تراکتور در رفسنجان متوقف شد و ملوان بندرانزلی در دیداری خانگی توانست از سد گل‌گهر سیرجان بگذرد، نوبت به انجام رویارویی تیم‌هایی پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان به میزبانی ورزشگاه آزادی رسید؛ 2 تیمی که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران با سرمربیان جدید خود بدون شکست کار خود را پیش برده بودند.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از شکست دادن تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و البته نفت‌وگاز گچساران، به دنبال آن بودند تا در آستانه برگزاری مسابقه داربی بتوانند برابر فولاد خوزستان هم پیروز شوند و ضمن تثبیت جایگاه خود در رتبه دوم جدول، با روحیه‌ای مناسب مهیای جدال با استقلال شوند. در آن‌سوی میدان، فولادی‌ها بعد از شکست دادن صنعت‌نفت آبادان و متوقف‌کردن ملوان بندرانزلی با هدایت احمد آل‌نعمه، به دنبال آن بودند تا برای سومین مسابقه متوالی با هدایت این سرمربی جوان بتوانند بدون شکست کار خود را دنبال کنند.

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی (از دقیقه 90: سینا اسدبیگی)، سروش رفیعی (از دقیقه 78: محمد خدابنده‌لو)، مهدی ترابی (از دقیقه 84: سعید صادقی)، اوستون اورونوف (از دقیقه 90: ابوالفضل بابایی)، امید عالیشاه (از دقیقه 78: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب فولاد خوزستان

کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، شاهین توکلی، مجتبی نجاریان، وحید حیدریه (از دقیقه 86: احسان پهلوان)، لوکاس کاندیدو، حمید بوحمدان، ابراهیم حصار (از دقیقه 56: ابراهیم حصار)، محمد علی‌نژاد، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا (از دقیقه 86: عادل آرغند)

سرمربی: احمد آل‌نعمه

اوسمار ویرا نسبت به دیدار قبلی پرسپولیس در جام حذفی تصمیم به انجام 3 تغییر در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت گرفت و مسعود ریگی، سروش رفیعی و امید عالیشاه به جای سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو و وحید امیری در ترکیب اصلی پرسپولیس در مسابقه امشب حضور پیدا کردند. در نقطه مقابل، آل‌نعمه نسبت به دیدار با ملوان، 3 تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و حمید بوحمدان، ابراهیم حصار و لوسیانو پریرا به جای جفرسون باهیا، احسان پهلوان و علی شجاعی در ترکیب اصلی فولاد برابر پرسپولیس حضور پیدا کردند.

2 تیم از ساعت 17:30 با قضاوت رضا مهدوی کار خود را در ورزشگاه آزادی تهران آغاز کردند. سرخ‌پوشان پایتخت بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که عیسی آل‌کثیر در دقیقه 5 نتوانست ضربه خوبی به توپ وارد کند و موقعیت مناسب ایجاد شده برای گلزنی را از دست داد. در ادامه، روی اشتباه مهلک و عجیب علیرضا بیرانوند، شوت موسی کولیبالی در دقیقه 11 وارد دروازه پرسپولیس شد تا برخلاف جریان بازی، فولادی‌ها به گل اول در مسابقه امشب دست پیدا کنند. بعد از گلزنی کولیبالی، سرخ‌پوشان پایتخت بار دیگر حملات خود را روی دروازه فولاد از سر گرفتند.

مهدی ترابی در دقیقه 16 موقعیت مناسبی را از دست داد اما در ادامه، همکاری فوق‌العاده او با اوستون اورونوف به اولین گل ستاره ازبکستانی با پرسپولیس ختم شد و سرخ‌پوشان پایتخت توانستند گل تساوی را به‌ثمر برسانند و در دقیقه 35 نتیجه 1-1 روی اسکوربورد ورزشگاه آزادی نقش بست. در شرایطی‌که پرسپولیسی‌ها بعد از ثبت گل تساوی، به دنبال رسیدن به گل برتری خود بودند که بار دیگر بیرانوند با خروج اشتباه خود جنجال‌آفرین شد و روی ناهماهنگی ایجاد شده میان خط دفاعی پرسپولیس، توپ به عبدالکریم حسن برخورد کرد و مدافع قطری به اشتباه دروازه خودی را در دقیقه 41 باز کرد تا بازی 2 بر یک به سود فولاد شود.

پرسپولیسی‌ها که به دنبال فرار از شکست در نیمه نخست بودند، در دقیقه 43 فرصت مناسبی برای گلزنی دوباره به‌دست آوردند اما کریستوفر کنت توانست ضربه عیسی آل‌کثیر را مهار کند. پیش از پایان نیمه نخست، لوسیانو پریرا هم یک موقعیت گلزنی مناسب به‌دست آورد اما او هم در باز کردن دروازه پرسپولیس ناموفق بود تا بازی با برتری 2 بر یک فولاد در نیمه نخست به پایان برسد. سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به سرعت به گل تساوی دست پیدا کنند. در دقیقه 49، عبدالکریم حسن توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند اما کمک‌داور مسابقه با تصمیمی مشکوک و جنجالی، گل مدافع قطری سرخ‌پوشان پایتخت را آفساید اعلام کرد تا نتیجه بازی تغییری نکند.

شاگردان ویرا به حملات خود ادامه دادند و سرانجام در دقیقه 54، روی پاس دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل‌کثیر توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند. سرخ‌پوشان پایتخت بعد از به تساوی‌کشاندن بازی، حملات خود را ادامه دادند و در دقیقه 64، خطای هند مشهود مجتبی نجاریان باعث اعلام پنالتی به سود پرسپولیس و اخراج مدافع فولاد شد تا شاگردان احمد آل‌نعمه با 10 بازیکن کار خود در ادامه بازی پیش ببرند. محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و توانست این ضربه را به گل تبدیل کند تا کامبک سرخ‌پوشان پایتخت تکمیل شود و آن‌ها به گل سوم دست پیدا کردند. سرخ‌پوشان پایتخت با توجه به برتری نفری نسبت به تیم حریف، حملات خود را ادامه دادند و مهدی ترابی در دقیقه 74، با ضربه‌ای دیدنی توپ را به گوشه دروازه فولاد خوزستان فرستاد تا نتیجه بازی 4 بر 2 به سود پرسپولیس شود و شاگردان ویرا در آستانه داربی پایتخت بردی پرگل را در خانه جشن بگیرند.

ویرا بعد از ثبت گل چهارم به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب تیمش رفت و پرسپولیسی‌ها به دنبال مدیریت بازی در دقایق پایانی مسابقه بودند که توانستند به خواسته مهم خود برسند. البته آن‌ها موقعیت‌هایی هم برای رسیدن به گل پنجم داشتند اما درخشش کریستوفر کنت سد راه سرخ‌پوشان شد تا بازی با برتری 4 بر 2 پرسپولیس خاتمه یابد و آن‌ها با کسب 3 امتیاز به کارشان در هفته نوزدهم پایان بدهند. نکته مهم مسابقه امشب، دریافت کارت زرد از سوی محمدحسین کنعانی‌زادگان در نیمه نخست بود که باعث 4 اخطاره‌شدن و محرومیت او از دیدار بعدی پرسپولیس که احتمالاً مسابقه داربی خواهد بود، شد.

پرسپولیس با 3 امتیاز مسابقه امشب، 39 امتیازی شد و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، با حریف سنتی خود هم‌امتیاز شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آبی‌پوشان پایتخت در رتبه دوم جدول باقی ماند. فولاد خوزستان هم اولین شکست خود در دوران سرمربیگری احمد آل‌نعمه را تجربه کرد و با این باخت، قرمزپوشان اهوازی با 19 امتیاز و تفاضل 15- در رتبه دوازدهم جدول باقی ماندند. در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران اگر برنامه‌ریزی سازمان لیگ تغییر نکند، پرسپولیس باید روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران در مسابقه داربی به مصاف استقلال برود و فولاد خوزستان هم در همان روز میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود. در آخرین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 19:45 تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز