تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ميدان مشترك گازي پارس جنوبي

گام بلند شرکت ملی نفت در اجرای طرح راهبردی صنعت نفت

گام بلند شرکت ملی نفت در اجرای طرح راهبردی صنعت نفت
قراردادهاي مربوط به طرح فشار افزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترين طرح های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران امضا می شود.
کد خبر: ۷۵۵۲۲

به گزارش معاصر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، قراردادهاي مربوط به طرح فشار افزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترين طرح های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مسئولان کشوری و شماری از پیمانکاران ایرانی یکشنبه، ۲۰ اسفندماه امضا می شود.

طرح فشارافزايي ميدان مشترك گازي پارس جنوبي به علت تأثير قابل توجه بر تأمين گاز و میعانات گازی مورد نياز كشور، در حال حاضر یکی از مهمترين طرح های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است. با توجه به اهمیت و فوریت اجرای این طرح، استفاده حداكثري از توان تخصصی، مدیریتی و زیرساختی کشور در دستور کار شركت ملي نفت ايران قرار گرفت.

با توجه به تجارب موفق متخصصان ایرانی در اجرای فازهای مختلف میدان مشترك گازي پارس جنوبي، مقرر شد چهار پیمانکار فعال در توسعه میادین نفت و گاز کشور شامل شرکت های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مپنا اجرای این طرح را عهده دار شوند، به گونه اي كه کل طرح به چهار بخش تقسیم شده و هر بخش توسط یکی از اين پیمانکاران اصلی اجرا می شود.

مهندسی مفهومی طرح فشارافزایی میدان گازی مشترک پارس جنوبی انجام شده و هم اکنون شرکت مشاور در حال تکمیل فاز مهندسی پایه مقدماتی و پیشرفته این طرح است. براساس طراحي و مطالعات مهندسی انجام شده، اين طرح در قالب احداث سکوهای فشارافزایی در خليج فارس به انجام خواهد رسید.

با اجرای طرح مذکور با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری، میزان افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به ترتیب به میزان 90 تریلیون فوت مکعب (TCF) و 2 میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود 900 میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز