تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
فوت ۳ نفر تا کنون

کشف ۱۰ میلیون مواد محترقه توسط پلیس تهران

کشف ۱۰ میلیون مواد محترقه توسط پلیس تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰ میلیون مواد محترقه توسط پلیس خبر داد و گفت وارد کنندگان مواد اولیه محترقه از ماه ها قبل رصد شدند.
کد خبر: ۷۵۵۵۷

به گزارش معاصر، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۲۲ اسفند ماه برگزار شد گفت: ما عهد بستیم مردم احساس امنیت کنند و در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و ما متعهد هستیم که روز به روز در این حوزه گسترده‌تر اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: امروز سه شنبه آخر سال است و طبق یک رسم دیرینه و تغییر ماهیت یافته این رسم دیرینه منجر به مردم آزاری شده و برخی از اقشار مردم در این شب به دنبال وسایلی هستند که لرزه بیشتری به دل هموطنان بیندازد.

وی گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست، اما با مشاهده این حوادث برای جوانان دلسوزی می‌کنیم؛ امسال از اوایل دی ماه اقدامات خود را برای افزایش ایمنی در چهارشنبه سوری آغاز کرده‌ایم.

محمدیان بیان کرد: قاچاقچیان سابقه دار مواد محترقه از دی ماه تحت رصد پلیس هستند و کشفیات زیادی تا به امروز داشته‌ایم. مجموع اقدامات روزانه ما در سطح شهر و کنترل محل‌های توزیع باعث شده که تا به این لحظه نزدیک به ۴۳ تن مواد اولیه بمب‌های دست ساز مرتبط با امشب را شناسایی و توقیف کنیم تا اجازه فروش به هر فردی را نداشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ کیلو مواد محترقه در ایستگاه‌های مترو کشف کرده‌ایم افزود: بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲ هزار مواد محترقه کشف کرده‌ایم و به دلیل خطراتی که دارند داخل پلیس نگهداری نمی‌کنیم.

وی گفت: امسال نسبت به سال گذشته صداهای شنیده شده در روزهای قبل از چهارشنبه آخر سال کمتر بود و یکی از دلایل آن می‌تواند اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها باشد و امیدواریم امشب را بدون حادثه پشت سر بگذاریم.

محمدیان بیان کرد: متأسفانه در حوادث امسال ۳ فوتی تا به این لحظه بر اثر مواد محترقه داشته‌ایم و ۱۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند؛ همچنین ۳ محل به واسطه این مواد محترقه و ۵ دستگاه خودرو نیز آسیب دیده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۲۲۱ نفر مرتبط با مواد محترقه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند. کسانی که امروز و امشب باعث ایجاد خسارت به اموال مردم بشوند و ناراحتی برای افراد ایجاد کنند و شهروندان شکایت داشته باشند همکاران تشکیل پرونده می‌کنند تا افراد تا پایان تعطیلات مهمان ما هستند.

وی گفت: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به سمت شهروندان مواد محترقه پرتاب کنند نیز تا پایان تعطیلات مهمان ما هستند و وسایل نقلیه آن‌ها نیز توقیف می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز