تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال 0-0 پرسپولیس؛ کسل‌کننده‌ترین داربی سال

استقلال 0-0 پرسپولیس؛ کسل‌کننده‌ترین داربی سال
نبرد کم‌هیجان و کم‌اتفاق استقلال و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.
کد خبر: ۷۵۵۹۲

به گزارش معاصر، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران به حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین دوئل خود رسید؛ نبرد استقلال و پرسپولیس در داربی پایتخت. پیش از برگزاری مسابقه داربی، هر 7 مسابقه هفته بیستم برگزار شد که تیم‌های پیکان تهران، استقلال خوزستان، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز، مس رفسنجان، سپاهان اصفهان و نساجی مازندران توانستند برابر رقبای‌شان به پیروزی برسند و همگان چشم‌انتظار برگزاری مسابقه داربی بودند تا با انجام نبرد سرخابی‌های پایتخت، رسماً پرونده هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران بسته شود.

استقلالی‌ها که با کسب 9 برد پیاپی در 9 بازی خانگی در فصل جاری، بهترین تیم از این حیث محسوب می‌شوند، بعد از برد روحیه‌بخش مقابل استقلال خوزستان در اهواز مهیای حضور در مسابقه داربی شدند و در طرف مقابل هم سرخ‌پوشان پایتخت با ثبت کامبک برابر فولاد خوزستان و ارائه نمایشی سراسر تهاجمی و کسب برتری 4 بر 2، پا به مسابقه داربی گذاشتند؛ آن‌هم در حالی‌که تا پیش از برگزاری مسابقه امشب، استقلال با 42 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی بود و پرسپولیس با 39 امتیاز رتبه دوم را در اختیار داشت.

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (از دقیقه 64: ایمان سلیمی)، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر (از دقیقه 72: زبیر نیک‌نفس)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه 72: پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو (از دقیقه 90: آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی (از دقیقه 76: محمد خدابنده‌لو)، اوستون اورونوف، مهدی ترابی (از دقیقه 83: سعید صادقی)، امید عالیشاه (از دقیقه 76: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

جواد نکونام نسبت به دیدار قبلی تیمش برابر استقلال خوزستان تصمیم به انجام یک تغییر مهم در ترکیب تیمش گرفت و امید حامدی‌فر جانشین محمدحسین مرادمند شد تا روزبه چشمی بار دیگر به قلب خط دفاعی آبی‌ها منتقل شود و حامدی‌فر در پست هافبک دفاعی کارش را دنبال کند. در طرف مقابل، با وجود گمانه‌زنی‌های مطرح شده، گیورگی گولسیانی شانس حضور در مسابقه داربی را به‌دست نیاورد و در غیاب او، علی نعمتی در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت در قلب خط دفاع در کنار فرشاد فرجی قرار گرفت تا این مدافعان بعد از 2 فصل بار دیگر در مسابقه داربی در قلب خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گیرند.

2 تیم از ساعت 20 و در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر زن و مرد در ورزشگاه آزادی تهران کار خود را با قضاوت حسن اکرمی و حضور سعید قاسمی و حسن انتظاری در نقش کمک‌داوران اول و دوم آغاز کردند. اتفاق جنجالی پیش از شروع مسابقه رخ داد؛ جایی‌که نام مهسا قربانی از فهرست داوران داربی حذف شد و موعود بنیادی‌فر و سعدالله گلمراد در اتاق (VAR) حضور داشتند تا برای دومین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، یک مسابقه با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی به انجام برسد.

آبی‌پوشان پایتخت بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، 2 فرصت خوب نصیب گوستاوو بلانکو و مهدی مهدی‌پور شد اما علیرضا بیرانوند با هوشیاری سد راه گلزنی استقلالی‌ها شد. بعد از شروع پرهیجان بازی، رفته‌رفته بازی افت کرد و با وجود مالکیت بیشتر بازیکنان پرسپولیس، آن‌ها نتوانستند از حملات خود استفاده کنند. موقعیت‌های ایجاد شده روی دروازه استقلال کیفیت لازم را نداشت تا نیمه نخست، کم‌هیجان و کم‌اتفاق به پایان برسد. نکته مهم اینکه یک صحنه مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه استقلال رخ داد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.

شاگردان جواد نکونام در نیمه دوم بیش از پیش به لاک دفاعی فرو رفتند و توپ و میدان در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت. با وجود مالکیت بیشتر سرخ‌پوشان بر توپ‌ومیدان، آن‌ها نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند و اتفاق مهم بازی در نیمه دوم، پرتاب اشیا از سوی هواداران 2 تیم بود که باعث مصدومیت کمک‌داور دوم مسابقه هم شد. البته که مهدی ترابی یک موقعیت گلزنی داشت که حسین حسینی موفق به مهار ضربه او شد. در دقایق پایانی هم سعید صادقی با شوتی خطرناک دروازه استقلال را تهدید کرد اما ضربه او جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها نداشت تا در پایان یک داربی سرد، کم‌موقعیت و کم‌هیجان، 2 تیم با تساوی بدون گل به کار خود پایان بدهند.

استقلالی‌ها همچنان بعد از حدود 2000 روز نتوانستند در جریان مسابقه در داربی پایتخت به پیروزی برسند و با تساوی در مسابقه امشب، آبی‌پوشان پایتخت 43 امتیازی شدند و موقعیت‌شان در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم را تثبیت کردند. در آن‌سوی میدان، سرخ‌پوشان پایتخت با هدایت اوسمار ویرا برای اولین‌بار به نتیجه تساوی رضایت دادند تا 40 امتیازی شوند و فاصله‌شان با استقلالِ صدرنشین 3 امتیاز بماند؛ ضمن آنکه با توجه به نتایج به‌ثبت رسیده در بازی رودررو، پرسپولیسی‌ها برای عبور از استقلال باید بتوانند یک امتیاز بیشتر از این تیم به‌دست آورند! براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، شاگردان جواد نکونام در دیدار بعدی خود روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه میهمان هوادار تهران هستند و در همان روز، پرسپولیس در دیداری خانگی باید به مصاف پیکان تهران برود.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه

پیکان تهران 1-0 ملوان بندرانزلی

ذوب‌آهن اصفهان 0-2 استقلال خوزستان

گل‌گهر سیرجان 1-0 صنعت‌نفت آبادان

نساجی مازندران 1-0 شمس‌آذر قزوین

آلومینیوم اراک 1-3 مس رفسنجان

فولاد خوزستان 1-3 سپاهان اصفهان

تراکتور تبریز 4-2 هوادار تهران

استقلال تهران 0-0 پرسپولیس تهران

بیستمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که استقلال با 43امتیاز صدرنشین رقابت‌ها است و پرسپولیس با 40 امتیاز در رتبه دوم حضور دارد.

همچنین تیم تراکتور تبریز با 35 امتیاز جایگاه سوم را در اختیار دارد و موقعیت چهارم جدول رده‌بندی هم در اختیار تیم سپاهان با 34 امتیاز است.

مسابقات هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، استقلال در تهران میهمان هوادار است، پرسپولیس در خانه پذیرای پیکان تهران خواهد بود،

تراکتور تبریز در قزوین به مصاف شمس‌آذر خواهد رفت و سپاهان اصفهان هم در دیداری خانگی برابر گل‌گهر سیرجان صف‌آرایی می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز