تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
خبر بد برای پایتخت نشینان

وضعیت ذخایر سدهای تهران چندان مناسب نیست

وضعیت ذخایر سدهای تهران چندان مناسب نیست
دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور اعلام کرد: درصد پرشدگی سدهای پنجگانه تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفند به ۱۳ درصد رسید.
کد خبر: ۷۵۶۰۳

به گزارش معاصر، این روزها از یک طرف به دلیل نزدیکی به ایام پایانی سال و تلاش برای تمیزی منازل و از طرف دیگر حلول ماه مبارک رمضان میزان مصرف آب در تهران افزایش یافته است. گزارش اخیر دفتر اطلاعات و داده های آب کشور از وضعیت سدهای تهران نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفند سدهای ۵ گانه تهران فقط ۱۳ درصد پرشدگی دارند.

مجموع آب موجود در سدهای طالقان، امیرکبیر در غرب تهران و لار، ماملو و لتیان در شرق تهران طبق گزارش دفتر اطلاعات و داده های آب کشور ۲۴۴ میلیون متر مکعب است.

این وضعیت موجودی آب در سدها درحالی است که میزان مصرف این روزها افزایش یافته است. چندی پیش بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت که با نزدیک شدن به فصل بهار و رسم خانه‌تکانی میزان مصرف آب افزایش می‌یابد تا جایی که می‌توان از اصطلاح آب‌تکانی به جای خانه‌تکانی استفاده کرد. در شرایطی که تهران با موضوع کم‌آبی دست‌ پنجه نرم ‌می‌کند لازم است مشترکان به موضوع آب حساس‌تر باشند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف و سرانه آب شرب خاطر نشان کرد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و تهران جز شهرهای حساس به حساب می‌آید و در این شرایط باید رویه مصرف آب تغییر کند.

امروز نیز مظفری مدیر سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران در باره افزایش مصرف آب هشدار داده و از شهروندان در خواست کرده تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. وی از شهروندان درخواست کرده هرجا از مصرف بی رویه آب مطلع شدند با سامانه ۱۲۲ درمیان بگذارند.

بررسی وضعیت بارشی تهران نیز بیانگر کاهش بارش های از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفند به میزان یک درصد نسبت به سال گذشته و ۲۸ درصد نسبت به دوره بلندمدت است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز