تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام

بهاره هدایت به سرطان رحم مبتلا شد

بهاره هدایت به سرطان رحم مبتلا شد
بهاره هدایت طی انتشار یادداشتی اعلام کرد که به بیماری سرطان رحم مبتلا شده است.
کد خبر: ۷۵۶۱۷

به گزارش معاصر؛ بهاره هدایت امروز ۲۵ اسفندماه طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام او منتشر شد، اعلام کرد که به بیماری سرطان رحم مبتلا شده است.

در این یادداشت آمده است: «بنابر تشخیص‌های انجام شده، بخشی از سلول‌های داخل رحم دارد مراحل اولیه سرطان را طی می‌کند.»

متن کامل یادداشت بهاره هدایت به شرح زیر است:

«زخمی به یادگار

در آبان‌ماه گذشته در مرخصی سه روزه، به دلیل عارضه‌‌ی کوچکی که اخیرا ظاهر شده بود به دکتر زنان مراجعه کردم و تشخیص اولیه پزشک ضرورت یک جراحی جزئی بود، آنقدر جزئی که اگر اصرار پزشک و دوستانم نبود، حوصله پیگیری از دادسرا و زندان را برای اعزام به بیمارستان نداشتم و به دنبال بهانه‌ای بودم برای به تعویق انداختن جراحی تا بعد از آزادی.

بعد از سه ماه، با اعزام از زندان، جراحی انجام شد اما نظر پزشک و پاسخ پاتولوژی دیگر این نبود که بیماری یک چیز جزئی است. گفتند بخشی از سلول‌های داخل رحم دارد مراحل اولیه سرطان را طی می‌کند و پرونده پزشکی به آنکولوژیست ارجاع داده شد. بر این اساس پزشک معتمد پزشکی قانونی تجویز کرد که برای آزمایشات تکمیلی و طرح درمان مناسب باید بیرون از زندان تحت نظر باشم.

درمانی که پزشکان پیشنهاد می‌کنند برداشتن رحم است. «رحم رو برمی‌داریم که خیالمون راحت بشه». اغلب دوستان و اطرافیان هم همین را می‌گویند: «چیزی نیست، درش بیار بنداز دور بابا..». عموما سکوت می‌کنم. یا لبخندی میزنم. در آستانه ۴۳ سالگی، با یک زندگیِ در تعلیق و آینده‌ای آمیخته با سه چهار سال زندان نمی‌توانم حرفی از بچه بزنم. و این را هم نمیتوانم بگویم که بچه آرزوی دیرینه‌ام بود از وقتی ۱۷ ساله بودم. یعنی گرچه عمیقا غمگینم اما گله‌ای هم ندارم. فقط اینکه حسرت بربادرفته‌ای برایم ماند که دارد شلتاق آخرش را به صورتم می‌نوازد و جای پایش را به شکل زخمی بر بدنم به یادگار می‌گذارد.

فعلا منتظر جواب باقیمانده آزمایش‌ها هستم که قرار است به تعیین وقت جراحی دوم بیانجامد. همزمان نتیجه پیگیری‌های دلسوزانه وکیلم این بوده که با مرخصی استعلاجی مخالفت شده اما تا هشتم فروردین اجرای حکم به تعلیق درآمده است؛ که یعنی این مدت جزو ایام حبس محاسبه نخواهد شد.

بهاره هدایت

بیست و پنج اسفند۱۴۰۲»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز