تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه

پوتین برای پنجمین بار رییس جمهور روسیه شد

پوتین برای پنجمین بار رییس جمهور روسیه شد
براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین برای پنجمین دوره متوالی با کسب ۸۷ درصد آراء رییس جمهور روسیه شد.
کد خبر: ۷۵۶۶۸

به گزارش معاصر به نقل از اسپکتیتور، براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین مطابق انتظارات با کسب اکثریت آراء برای پنجمین دوره رییس جمهور این کشور شد.

براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، پس از شمارش ۹۹.۷ درصد برگه‌های رای، پوتین ۸۷ درصد آراء را از آن خود کرده است. این رقم از تمام دوره‌های قبلی که در انتخابات شرکت کرده و برنده شده بود، بیشتر است.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز(یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌ ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی۳ روز انجام می‌شد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوما از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه رقبای اصلی پوتین در این انتخابات بودند.

پوتین که ۶ سال دیگر بر مسند قدرت خواهد ماند، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی‌اش، آنچه را در آمریکا به عنوان دموکراسی شناخته می‌شود به شدت هدف انتقاد قرار داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز