تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
سازمان غذا و داروی آمریکا

استفاده از سرنگ‌های چینی را متوقف کنید

استفاده از سرنگ‌های چینی را متوقف کنید
سرنگ‌هایی که برای واکسن کووید۱۹ در یک مرکز واکسیناسیون در سانتیاگو در ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ دیده می‌شود. (MARTIN BERNETTI/AFP via Getty Images)
کد خبر: ۷۵۷۲۵

به گزارش معاصر، سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که از سرنگ‌‌‌‏های پلاستیکی ساخت چین استفاده نشود؛ زیرا بررسی‌‌‌‏های بیشتر نشان می‌‌‌‏دهد که مشکل محصولات «گسترده‌‌‌‏تر» از حد انتظار است.

 

این سازمان در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به نشت، شکستگی، تغییر ابعاد و سایر مشکلات کیفی سرنگ‌های پلاستیکی تولید شده در چین است.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا در پی آن بود که «در صورت لزوم، از ورود سرنگ‌‌‌‏های ساخت چین به ایالات متحده جلوگیری کند.»

 

در ۱۹ مارس، رگولاتور بهداشت آمریکا اعلام کرد که نامه‌های هشداردهنده‌ای به چند شرکت توزیع کننده سرنگ چینی مستقر در آمریکا ارسال کرده است.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که بیماران، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان‌‌‌‏ها و تامین کنندگان، «فورا» استفاده از سرنگ‌‌‌‏های پلاستیکی تولید شده توسط Jiangsu Caina Medical و Jiangsu Shenli Medical Production را متوقف کنند.

 

رئیس مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ارزیابی مستمر ما تأیید کرده است که مسائل مربوط به کیفیت سرنگ‌های پلاستیکی ساخت چین و توزیع آن‌ها در آمریکا گسترده‌تر از آنچه در ابتدا شناخته شده بود، است.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز