تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
سردار حسن مومنی

با افزایش جریمه‌های رانندگی چقدر می توان به کاهش تخلفات حادثه‌ساز امید داشت؟

با افزایش جریمه‌های رانندگی چقدر می توان به کاهش تخلفات حادثه‌ساز امید داشت؟
افزایش نرخ جریمه تخلفات رانندگی که از چندی پیش به درخواست فراجا راهی دولت شده بود، سرانجام در ابتدای سال جدید به تصویب رسید تا به گفته پلیس به کاهش تخلفات و حوادث رانندگی کمک کند.
کد خبر: ۷۵۷۶۱

به گزارش معاصر، آخرین تغییرات مربوط به نرخ جریمه تخلفات رانندگی مربوط به سال ۱۳۹۴ بود یعنی در هشت سال گذشته با وجود افزایش تورم، این نرخ‌ها ثابت مانده بود. همین امر سبب شده بود تا جریمه‌های رانندگی چندان برای رانندگان متخلف بازدارند نباشد.

نتیجه این تخلفات در بروز حوادث منجر به جرح و فوت راننده، سرنشین و حتی عابران پیاده مشهود است؛ به طوری که براساس اعلام پلیس راه کشور در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گفته سردار حسن مومنی، در بیش از ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای نقش چهار عامل اصلی «سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی» مشهود است که عامل انسانی دارد.

به طور ویژه در ایام نوروز که زمان اوج تردد های جاده‌ای است، آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای رو به افزایش می‌نهد. بر این اساس، در نوروز ۱۴۰۲، یک‌هزار و ۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و در نوروز امسال نیز تا هفتم فروردین تعداد کشته شدگان حوادث جاده‌ای به ۵۱۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز