تهران ۱۲.۶۲° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی

دلیل اقدام تازه شهرداری در اتوبوس های بی‌آر‌تی چیست؟

دلیل اقدام تازه شهرداری در اتوبوس های بی‌آر‌تی چیست؟
اگر بانوان در قسمت انتهایی اتوبوس مستقر شوند و آقایان در قسمت ابتدایی اتوبوس، در صورت بروز تصادف آقایان صدمه نخواهند دید؟ و یا اگر صدمه ای ببینند این صدمه قابل توجه نیست؟
کد خبر: ۷۶۱۵۹

به گزارش معاصر، با انتشار تصاویری در فضای مجازی خبر جا‌به‌جایی فضای در اختیار و جایگاه مسافران در اتوبوس های بی‌ار‌تی رسانه‌ای شد و پس از انتشار این تصاویر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در مصاحبه‌ای ضمن تایید این خبر دلایلی را برای این اقدام برشمرد.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن بود که خانم‌ها در قسمت انتهایی اتوبوس و آقایان در قسمت ابتدایی اتوبوس دوکابین بی ارتی مستقر شده بودند.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی که از مدیران امنیتی وارداتی علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از اعتصاب گسترده رانندگان این ناوگان به سیستم تخصصی حمل و نقل عمومی است در این باره گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

این استدلال از سوی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی به نوعی یک توجیه بر تصمیمی است که میتوان گفت بدون ارزیابی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی کاهش صدمات ناشی از تصادفات احتمالی را دیگر دلیل این تصمیم عنوان کرده است و باید برای این دلیل از او پرسید آیا حوادث فقط موجب آسیب بانوان می‌شود؟

اگر بانوان در قسمت انتهایی اتوبوس مستقر شوند و آقایان در قسمت ابتدایی اتوبوس، در صورت بروز تصادف آقایان صدمه نخواهند دید؟ و یا اگر صدمه ای ببینند این صدمه قابل توجه نیست؟

به نوعی می‌توان گفت در حالی که در ساعات پیک ترافیک و مسافر حجم مسافران بی ار تی به حدی زیاد است که حتی درهای اتوبوس نیز به سختی بسته می‌شود این اظهار نظر پیرامون کاهش و یا افزایش میزان صدمات در تصادفات چگونه می‌تواند منطقی باشد

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در بخش دیگری از اظهار نظر خود در این باره گفته است که می‌خواهیم اتوبوس‌ها به مانند گذشته باشد.

این بخش از اظهار نظر نیز درحالی است که در مصاحبه با تنی چند از مدیران عامل اسبق اتوبوسرانی مشخص شد هیچگاه در اتوبوس‌های بی ارتی جایگاه استقرار خانم ها در قسمت عقب اتوبوس جانمایی نشده بودند و تنها اتوبوس‌های بخش خصوصی هستند که به علت تک کابین بودن و دارا بودن فضای یکسان خانم ها در انتهای اتوبوس مستقر می‌شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز