تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹
مدیرعامل یکی از آژانسهای مسافرتی

سیل در دبی بر تور‌های مسافرتی اثر گذاشت

سیل در دبی بر تور‌های مسافرتی اثر گذاشت
در هفته گذشته به دلیل وقوع سیل در امارات، تور دبی برخی آژانس‌های مسافرتی لغو شد. این مساله حتی منجر به کاهش تقاضا برای خرید تور کشور‌های دیگر و در پی آن تغییر قیمت پرواز‌ها شد.
کد خبر: ۷۶۱۷۸

به گزارش معاصر، در هفته گذشته به دلیل وقوع سیل در امارات، تور دبی برخی آژانس‌های مسافرتی لغو شد. این مساله حتی منجر به کاهش تقاضا برای خرید تور کشورهای دیگر و در پی آن تغییر قیمت پروازها شد.

معصومه غفاری مدیرعامل آژانس نیک سانا سفر در رابطه با تاثیر سیل بر مسافرت‌ها و برگزاری تورهای گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس به خبرنگار کاماپرس، گفت: سیل اخیر در دبی بیشتر روی قیمت پروازها تاثیر گذاشت. هرچند در همان زمان قیمت بالای ارز بیشتر از سایر فاکتورها روی نرخ تورها تاثیر داشت. به عبارت دیگر تاثیر سیل بر قیمت تورها خیلی محسوس نبود، چراکه تور دبی در زمان سیل وقوع سیل برگزار نشد که نوسان قیمتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قیمت تور عوامل متعددی تاثیرگذار است، افزود: برای نمونه نرخ ارز و نسبت تقاضا برای سفر روی قیمت تور موثر هستند. در چند وقت اخیر تاثیر نرخ ارز به قدری بوده که برخی پکیج‌ها روزی دو بار به روز رسانی می‌شدند.

این فعال حوزه گردشگری، درباره میزان اثرگذاری سیل دبی بر تغییر قیمت پروازها نیز گفت: قیمت پرواز در آن زمان حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. زیرا تفاضا برای سفر افت داشت.

 

مدیرعامل آژانس نیک سانا سفر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ارز کاهش داشته، اما مقدار افت آن روی تورها تاثیر نداشته است، تصریح کرد: اگر قرار باشد کاهش قیمت ارز روی تعدیل نرخ تورها تاثیر بگذارد باید دلار به محدوده ۵۵ هزار تومان برسد.

او با تاکید بر اینکه قیمت ارز قابل پیش‌بینی نیست، گفت: به همین دلیل برای نرخ گذاری تورها باید با ریسک بالا در نظر گرفته شود، به همین دلیل در تعیین نرخ تور چند روز آینده، بالاترین نرخ ارز آن روز در نظر گرفته می‌شود.

غفاری با بیان اینکه در اسفند ماه تقاضا برای تورها بسیار کم بود و این مساله برای همه آژانس ها یکسان بود، اظهار کرد: زیرا بسیاری از مردم ترجیح دادند که شخصی سفر کنند. در حال حاضر نیز فعلا برای بعد از عید تقاضا در پایین ترین سطح قرار دارد.

تاثیر سیل دبی بر افزایش قیمت بلیت پروازها به قاره اروپا و آمریکا

همچنین مجتبی اعلایی مدیرعامل آژانس مسیر سبز در گفتگو با کاماپرس درباره تاثیر سیل روی تورهای امارات، گفت: سیل روی تورهای دبی تاثیر گذاشت و حتی تورهای مسیرهای آمریکا و کانادا که از طریق امارات انجام می‌شد نیز کنسل شدند.

او با بیان اینکه این سیل منجر شد طی ۴ یا ۵ روز تمام تورهای دبی کنسل شوند، اظهار کرد: حتی پرواز کاری افراد به دبی نیز لغو شد. این اتفاق خیلی غیرمنتظره بود، زیرا کسی انتظار چنین تعطیلی برای سیل امارات نداشت. چراکه این کشور زیرساخت‌های خوبی دارد.

اعلایی درباره تاثیر آن بر قیمت تورها نیز، گفت: با توجه به اینکه در آن زمان پروازی به دبی وجود نداشت و تورها لغو شدند، به همین دلیل نمی توان درباره میزان کاهش قیمت تورها یا پروازها عددی اعلام کرد.

این فعال حوزه گردشگری در پایان بیان کرد: سیل روی قیمت پروازهای اروپا و حتی بلیت سفر به چین تاثیر زیادی داشت، در واقع به دلیل اینکه پروازی از مبدا دبی وجود نداشت. برای نمونه قیمت پرواز تهران به گوانجو چین با پروازهای هواپیمایی امارات که قبلا حدود ۶۰ میلیون تومان بود، در زمان سیل به ۱۳۰ میلیون تومان رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز