تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

تاخیر در واریز یارانه آذرماه به 3 روز رسید/ وام 25 میلیونی خودرو یک وعده یارانه را بلعید

تاخیر واریز یارانه نقدی آذر ماه به 3 رسید و هنوز هم اطلاع رسانی دقیقی در خصوص زمان واریز یارانه از سوی مسئولان صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۲۵۷
اخبار معاصر : زمان دقیق واریز «پنجاه وهشتمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه سال جاری  هنوز از سوی مسئولان اطلاع رسانی نشده است.

طبق گفته نمایندگان مجلس در قانون هدفمندی یارانه ها دولت مکلف نشده است که در زمان دقیق و مشخص یارانه را واریز کند.

پیش بینی ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان این است که تاخیر در واریز یارانه ها تا پایان سال ادامه داشته باشد زیرا کیسه دولت خالی است.

گفتنی است دولت برای تامین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو که بیش از 120 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که با یک وعده یارانه برابر می کند.

البته در کنار تامین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو، وام 10 میلیونی کالا نیز باید در نظر گرفت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرانجام وام 25 میلیونی خودرو و وام کالا مانند مسکن مهر و طرح هدفمندی یارانه ها خواهد بود.

همچنین کارشناسان اقتصادی انتقاد جدی از سیاست های اخیر دولت در خصوص وام کالا و خودرو داشتند زیرا برخی از شهروندان حتی در تامین نان شب خود مانده است اما دولت به فکر خودرو است.

دولت باید پاسخگوی تاخیر در واریز یارانه‌ها باشد
محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان با اظهار بی اطلاعی درباره احتمال تأخیر یارانه ماه جاری بیان کرد: دولت باید پاسخگوی تأخیر در پرداخت یارانه ها باشد.  در این خصوص نباید از مجلس خواست که پیگیر تاخیر پرداخت یارانه ماه جاری باشد چرا که مجلس در جریان آن نیست. یارانه، مطالبه ملت تلقی نمی شود که مجلس بخواهد به عنوان خواسته مردم آن را دنبال کند. با تمام این شرایط دولت نباید در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کوتاهی کند و قانون را به نحو احسن اجرایی کند.

یک وعده یارانه برای وام 25 میلیونی خودرو
حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: برای وام 25 میلیونی خودرو نیز بیش از 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که منابع آن نیز تامین شده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز