تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

مذاکرات ایران با ۱۷۰ شرکت خارجی برای صادرات گاز

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گازایران با اشاره به فراهم کردن زمینه های صادرات گاز ایران در دوران پساتحریم گفت: در سال ۱۳۹۳ این شرکت با نمایندگان حدود ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی درمورد صادرات گاز مذاکره انجام داده است.
کد خبر: ۸۳۵
اخبار معاصر: علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه صادرات گاز ایران در دوره پساتحریم، تصریح کرد: ازآنجا که ایران به عنوان اولین دارنده ذخایرگازی در جهان محسوب می‌شود، صادرات گاز کشورمان در تعاملات جهانی انرژی از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی بسیارتاثیر گذار و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به آمارهای موجود، گفت: شرکت ملی صادرات گاز ایران در سال 1393 با نمایندگان حدود 170 شرکت داخلی و خارجی در مورد صادرات گاز به مذاکره و گفتگو پرداخته است تا زمینه‌های تقویت، تعامل و همکاری مناسب تجارت گاز ایران را با دیگر کشورها و شرکتهای بزرگ جهان فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ سیاستهای تعامل با جهانیان، شرکت ملی صادرات گاز ایران به عنوان نماینده کشور در مجامع بین‌الملل انرژی سعی دارد به دور از هرگونه حاشیه و با نگاه مثبت به توافق هسته‌ای ایران با پنج قدرت بزرگ جهانی پروژه‌های مربوط به صادرات گاز ایران را با جدیت هرچه تمام تر دنبال کند.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به ریاست دوره ای ایران بر سازمان(GECF) سعی دارد با تعامل موثر و سازنده با این سازمان جهانی گاز، زمینه‌های صادرات گاز ایران را در پسا تحریم فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: براساس سیاستهای وزارت نفت، اولویت صادرات گاز ایران در مرحله اول کشورهای همسایه و در مرحله بعدی و با توسعه صنعت LNG، ورود به سایر بازارها خواهد بود.

وی با اشاره به سیاستهای کلان کشور مبنی بر تداوم افزایش تولید گاز طی سه سال آینده، گفت: بر این اساس در سال 2019 تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد و بدین ترتیب شرایطی فراهم می‌شود که بخش عمده‌ای از این افزایش تولید، برای صادرات در نظر گرفته شود.

کاملی تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت ملی صادرات گاز ایران به نمایندگی از وزارت نفت با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه تعامل نزدیکی دارد و به زودی عراق نیز به این کشورها اضافه می‌شود، ضمن این‌که مذاکراتی با دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله امارات، کویت، بحرین، عمان، هند و ... صورت گرفته است و در حال بسترسازی زمینه‌های لازم برای صادرات گاز به این کشورها هستیم.

وی با بیان این‌که شرکت ملی صادرات گاز ایران متولی قراردادهای صادرات گاز است و بخش بزرگی از جامعه هدف این شرکت کشورهای نیازمند گاز هستند، ادامه داد: این شرکت از سالها پیش به عنوان نماینده ایران برای مذاکرات گاز در مجامع بین المللی شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: درهمین رابطه یکی ازعمده‌ترین اهداف این شرکت کسب تراز تجاری بالا در بازارهای جهانی گاز به وسیله ترغیب سرمایه‌گذاران به مشارکت در پروژه‌های گازی و عقد قرارداد در پرژه‌های گازی و در نهایت دستیابی به تراز صادرات گاز مطلوب با توجه به جایگاه ویژه ذخایر هیدروکربوری ایران در جهان است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز