تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

واکنش متفاوت روسیه و آمریکا به تنش در روابط ایران و عربستان

دولت آمریکا از کشورهای ایران و عربستان خواست در تعاملات سیاسی خود تجدیدنظر کنند. وزارت خارجه روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش، اعلام کرد آمادگی دارد تا برای حل اختلاف بین دو کشور، میانجیگری کند.
کد خبر: ۸۹۳۹
اخبار معاصر : وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش میان ایران و عربستان، اعلام کرد آمادگی دارد تا برای حل اختلاف بین دو کشور، میانجیگری کند.

روسیه روز دوشنبه از تشدید تنش میان ایران و عربستان ابراز تأسف کرد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از منبعی در وزارت خارجه روسیه نوشته است که مسکو آمادگی دارد تا در صورت لزوم برای حل اختلافات تهران و ریاض بین دو کشور میانجیگری کند.

این منبع همچنین گفت: «امیدواریم این اتفاق لطمه‌ای به روند مذاکرات وین برای صلح در سوریه وارد نکند.»

شب گذشته عربستان در اعتراض به آنچه اهمال ایران در حفاظت از مقرهای دیپلماتیک خواند، روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد.

اعتراضات در برابر سفارت عربستان در ایران پس از آن صورت گرفت که این کشور آیت الله نمر النمر از روحانیون برجسته سعودی را اعدام کرد.

دولت آمریکا نیز در واکنش به اقدام عربستان برای قطع رابطه سیاسی با ایران از دو طرف خواست درباره تصمیمشان برای قطع روابط تجدیدنظر کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد خواهان کاهش تنش ها بین ایران و عربستان است. این وزارتخانه تنش بین ایران و عربستان را برای مذاکرات صلح در سوریه مضر ارزیابی کرد.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت: حوادث اخیر مسئله ای غیر قابل انتظار بود ولی دو طرف باید خویشتن داری بیشتری از خود نشان دهند.

در پی اعدام شیخ نمر صدها نفر از مردم تهران طی تظاهراتی مقابل سفارت عربستان در تهران اقدام این کشور را در سرکوب شیعیان محکوم کردند.

بعد از حمله به سفارت عربستان در تهران عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان قطع رابطه سیاسی با ایران را اعلام کرد.

وی حمله به سفارت عربستان را نقض آشکار قوانین بین المللی خطاب کرد و مدعی شد ایران با این کار از تروریسم حمایت کرد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
اتفاقی که در تهران افتاد به نظر همه کمی زیاده روی بود البه توسط عناصری خاص هدایت شده بود. اما اقدامی که دولت محترم در پیش گرفت نشون داد که خط مشی سیاسی با وجود جنایات آل سعود از این افراط کاری ها جداست.اما حاکمان سعودی بودند که با بهانه موجود تصمیم گرفتند تا برگی را به دست بگیرند تا به شیعه کشی بیشتری در کشورهای منطقه دست بزنند. به زودی با تدبیر مقام معظم رهبری ریشه های این جریان هم آشکار میشود

آخرین اخبار روز