تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
در تماس تلفنی با مقام ارشد اماراتی؛

اوباما کشته شدن نظامیان اماراتی در یمن را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی کشته شدن نظامیان امارات عربی متحده را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۲۳۷
اخبار معاصر: در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور اوباما امروز(شنبه) تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی صحبت کرد تا همدردی عمیق خود را به خاطر از دست دادن ۴۵ نیروی سرویس(نظامی) اماراتی در یمن در روز ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ را اعلام کند. فکر و دعاهای مردم آمریکا با مردم امارات عربی متحده و خانواده‌های افراد از دست رفته است».

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در تماسهای تلفنی جداگانه با همتایان اماراتی و بحرینی، «همدری» خود را بابت کشته شدن نظامیان این دو کشور در یمن  اعلام کرد.

دو روز قبل بود که خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد 5 تن از نظامیان آل‌خلیفه که در حال عملیاتی مشترک با نیروهای سعودی در نزدیک مرزهای عربستان با یمن بودند، کشته شدند.

در خبرها آمده بود که 75 نظامی اماراتی توسط ارتش یمن کشته شدند. البته مقامات ابوظبی رقم کشته‌های خود را 45 نفر اعلام کردند. سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که دولت امارات به کشته شدن 45 نفر از سربازان خود به دست نیروهای یمنی اعتراف کرده، اما تعداد واقعی کشته‌ها بیش از 75 نفر است.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز