تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

توقیف ۴۴ هزار تن روغن غیر‌قابل مصرف‌

توقیف ۴۴ هزار تن روغن غیر‌قابل مصرف‌
یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است
کد خبر: ۷۶۴۵۷

به گزارش معاصر، دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

اسامی شرکت‌هایی که روغن مسموم دریافت کردند!‌

در ماه‌های نخست ورود محموله به ایران و حد فاصل انجام نمونه‌برداری اول و دوم ۴۵۰۰ تن از این محموله بدون هماهنگی با گمرک شهید رجایی از مخازن خارج می‌‌شود که با اطلاع مسئولان، دستگاه قضایی وارد عمل شدند و با صدور دستور قضایی جلوی مصرف این محصولات را در کارخانه‌های مورد نظر تا تعیین تکلیف استانداردهای بهداشتی آن می‌گیرد.

این روغن‌ها بین کارخانه‌های زیر توزیع شده بود:

▫️شرکت مارگارین
▫️شرکت نوش پونه مشهد
▫️شرکت حیات هرمزگان
▫️روغن نباتی گلناز
▫️تعاونی فرآوری غذایی تارا
▫️شرکت نرگس شیراز
▫️فرآورده‌های روغنی ایران فریکو
▫️شرکت روغن نباتی مریم طبرستان

علی‌رغم گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

در این مدت که روغن‌ها در گمرک بود، تاریخ انقضا روغن ها به پایان رسیده بود اما با یک صورتجلسه تاریخ انقضاء محموله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ به مدت ۶ ماه تمدید و سپس محموله ترخیص شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز